BirgerCaC Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Jeg har ett problem med DVD Driveren min her... Når jeg setter inne en CD så kommer det ikke opp noe som helst. DVD Stasjonen finnes heller ikke på oversikten over div disker under "datamaskin" til høyere i start panelet. Når jeg går inn på enheter og skrivere så finner jeg noe som heter Huaway mobile eller noe sånt og når jeg feilsøker denne enheten så står det at enheten har skadet driver eller mangler kode (39). Er det noen som vet hva det kan være? Jeg fått meg ett slikt program som heter driver reviver eller noe sånt, og der står det at mange drivere er skadet, men nå bryr jeg meg kun om DVD driveren i og med at jeg ikke bryr meg om at de andre er skadet siden jeg i og grunn ikke har bruk for de Altså hvis Driver programmet mitt ikke hadde oppdaget det så hadde jeg ikke vist at det var noe galt. Driver Reviver programmet mitt sier at programmet kan fikse det, men da må jeg installere hele versjonen av programmet og de koster jo så klart penger. Må jeg betale 300-400 kr for å fikse driveren eller finnes det en annen måte? Det skal vell ikke skje slikt med en 2-3 år gammel pc? Jeg takker for alle eventuelle svar! Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Er det virkelig ingen som kan noe om dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Du skal ikke trenge drivere til en dvd spiller. Du har mest sannsynlig et malware program som skal få deg til å betale for noe som er totalt unødvendig. Så de viktige spørsmålene. Hvilken dvd spiller har du? SATA eller IDE? Hvilket operativsystem har du? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Gå inn i kontrollpanel - enhetsbehandlig. Utvid DVD/CD-rom - høyreklikk og velg oppdater driver. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Jeg skal prøve det Omnithunder sier her også kommer jeg med en oppdatering over hvordan det går Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Du skal ikke trenge drivere til en dvd spiller. Du har mest sannsynlig et malware program som skal få deg til å betale for noe som er totalt unødvendig. Så de viktige spørsmålene. Hvilken dvd spiller har du? SATA eller IDE? Hvilket operativsystem har du? Jeg vet ikke hvilken DVD Spiller jeg har, men jeg har Windows 7 64 bit operativ system. Gå inn i kontrollpanel - enhetsbehandlig. Utvid DVD/CD-rom - høyreklikk og velg oppdater driver. Jeg gjorde det, men det sto at den beste oppdateringen aldrede var installert. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Det skal ikke være nødvendig å betale for drivere. Et kjapt Google-søk viser at Driver Reviver ikke er noe særlig bra. Installer skikkelig antivirus, og slett Driver Reviver. (jeg er ikke ekspert, jeg gir bare velmente råd.) Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Beklager, det er ikke driver reviver jeg har, men ett program som heter Driver boost. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Kan du ta et skjermbilde av enhetsbehandlingen din når cd-rom enheter en expandert, og poste det bildet her. ALT+PrtSc er å kopiere aktiv vindu til utklippstavlen... Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Hva mener du med Alt+prtsc? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Kontrollpanel - administrative verktøy - computer management. Hvis du ser dvd/cd-rom enheten, men du ikke har en tilordnet stasjonsbokstav - høyreklikk på stasjonen og legg til satasjonsbokstav. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 CTRL+DEL+ALT er tastekombinasjoner. ALT+PrtSc er tasten Alt og Print Screen tasten... Start så paint og trykk CTRL+v for å lime inn bildet. Lagre så som jpg og legg ved en post her, så vi kan se det... Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Jeg har prøvd, men jeg får det ikke til. Skal jeg avinstallere driveren eller hva det er og installere den på nytt? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Kontrollpanel - administrative verktøy - computer management. Hvis du ser dvd/cd-rom enheten, men du ikke har en tilordnet stasjonsbokstav - høyreklikk på stasjonen og legg til satasjonsbokstav. Glemte å si at du må velge disk management (disk behandling?) under computer management (datamaskinbehandling?). Har engelsk windows selv, så jeg husker ikke helt de norske betegnelsene. Du skal ikke avinnstallere driverne, så lenge du ikke så en rød eller gul trekant i enhetsbehandling. Du har de nyeste driverne. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Jeg har en gul trekant på to ting som går under DVD/CD-Rom stasjoner... Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Jeg har en gul trekant på to ting som går under DVD/CD-Rom stasjoner... Kan du gjengi hva som står hvis du ser under de gule trekantene? Har du flere CD/DVD-spillere i maskinen? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Ja, det ser nesten ut som om jeg har to stk i en maskin. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713 Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Jøssenavn... Vet du ikke hvor mange cd-romer du har i maskinen. Tell de! Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Ja, det ser nesten ut som om jeg har to stk i en maskin. Jeg regner med det er en relativt gammel maskin. Da har du kanskje en CD-brenner og en DVD-rom. Sannsynligvis er de av IDE-type, og ikke SATA. Dette ser du ved å åpne pc'en. Dersom de er tilkoblet med en ca 5 cm bred og flat kabel, er det IDE. Da er det mulig at de begge er satt i master-mode, og da får du konflikt. Napper du ut kabelen til den du ikke skal bruke, er problemet mest sannsynlig løst. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 Jeg har ett slikt rom hvor du putter inn en DVD, men det der ut som om jeg har to Drivere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå