mfb Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Prøver å regne ut poengsummen min fra videregående for å se hvor mange konkurransepoeng jeg har men er et par ting jeg lurer på. Fra videregående hadde jeg 4,4 i snitt som da x 10 = 44 poeng Jeg hadde et semester i Bali som teller for 30 studiepoeng = 1 poeng Jeg hadde Matte 2mz og 3mz som gir 0,5 + 0,5 = 1 poeng. Jeg hadde fransk i 1, 2 og 3 klasse. Da får jeg 1 fordypningspoeng. __________________ Jeg hadde også engelsk fordypning, får jeg poeng for det? I tillegg hadde jeg rettslære i både 2 og 3 klasse, på vitnemålet står det <fordypning> men finner ikke noe på nettet om man får poeng for å ha dette faget over 2 år. Noen som vet? Takker for svar Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Du får ikke for engelsk fordypning eller et annet samfunnsvitenskaplig fag. Kun hvis du hadde realfag. Dermed vil du få konkurransepoeng. Lenke til kommentar
ENY Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Hadde du bare fransk på videregående eller også på ungdomsskolen? Dersom du kun har hatt fransk på videregående, så har du hatt fransk 2 (fransk 1 i 1. og 2. klasse). Dette gir bare 0,5 poeng, ikke ett. Lenke til kommentar
Persona Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Bruk http://utdanning.no/karakterkalkulator/ og la dem regne ut alt for deg ved at du bare setter inn alt du har fått av karakterer, eksamener og alderspoeng inn. Lenke til kommentar
K R U E G E R Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 (endret) Regner med du er godt over 20 siden du skriver 2 og 3mz. (heter s1 og s2 i dagens system.) Hvis du er 23 år eller mer har du maksa antall alderspoeng som er mulig å få, dvs 8. Ut i fra det du skriver vil jeg anta du har maksimalt 55 konkurransepoeng (46 skolepoeng + 8 alderspoeng + 1 poeng for 30sp). Endret 14. januar 2013 av K R U E G E R Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå