Schweigaard Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Heisann, kjøpte meg en ASUS N900 adapter for å få bedre signalstyrke enn den forrige adapteren (Gigaset 300) - og dette klarer den med glans, men: Den kobler seg hele tiden av nettverket mitt fullstendig. Altså, alle mulige nettverk forsvinner fra listen, og jeg må trykke "reparer" for at den skal finne de igjen. Dette skjer ca 1 gang i timen. Derfor - hvordan fungerer det hvis jeg bruker begge samtidig? Den gamle står oppført som "Trådløs nettverkstilkobling 1", mens den nye står oppført som "2", betyr det bare at det er den gamle som er i bruk nå, eller blir det optimalisert ved at den bruker den som har det beste signalet (Windows 7 forresten)? Og hvis den ene disconnecter, vil da den andre sørge for at nettet er på gli fortsatt? Det beste hadde jo vært om ASUSEN bare slutta å disconnecte da. Det er egentlig et merkelig problem, for selve adapteren slutter ikke å lyse eller noe sånt. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 (endret) Gjelder problemet flere maskiner? Altså; er du sikker på at det er ruteren som er problemet, og ikke klienten? Dersom klienten plutselig ikke finner noen nettverk i området, og det finnes andre nettverk der, tyder jo dette på at det slett ikke er ruteren det er feil på. Finnes forøvrig ingen Asus N900 såvidt jeg kan se. edit: Regner med det er RT-N66U du referer til, som såvidt jeg vet er den eneste wireless-N900-ruteren deres. Endret 14. januar 2013 av srbz Lenke til kommentar
Schweigaard Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 (endret) Gjelder problemet flere maskiner? Altså; er du sikker på at det er ruteren som er problemet, og ikke klienten? Dersom klienten plutselig ikke finner noen nettverk i området, og det finnes andre nettverk der, tyder jo dette på at det slett ikke er ruteren det er feil på. Finnes forøvrig ingen Asus N900 såvidt jeg kan se. edit: Regner med det er RT-N66U du referer til, som såvidt jeg vet er den eneste wireless-N900-ruteren deres. Det er ikke en ruter det er snakk om, er en wireless adapter til trådløst nett: http://www.komplett....aspx?sku=759633 Nettet disconnecter ikke hos den andre adapteren (som jeg bruker samtidig, siden det ble slitsomt å miste nettet hele tiden) - så da kan det ikke være pc eller nett det er noe problem med. Har forøvrig prøvd reinstallasjon, men fortsatt samme problemet. Endret 15. januar 2013 av OKMarius Lenke til kommentar
srbz Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Linken din er død, denne funker: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=759633 Du får vel reklamere til Komplett da. Regner med du bruker denne på en stasjonær maskin, da ville jeg heller vurdert homeplug. Wifi er noe herk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå