Populært innlegg jansh Skrevet 14. januar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 14. januar 2013 Det er ting som stopper meg og det er et mettet marked, og for å kunne etablere seg på et mettet marked må man være innovativ på amatørnivå, ellers må man ha kapital og opprette flere webområder som bruker forumet på et profesjonelt nivå. God ettermiddag, Tricell. Først og fremst gratulerer til Hw-gjengen og til alle brukere og bidragsytere på Diskusjon.no. Det inkluderer også deg, selv om du i akkurat dette tilfellet velger å bruke forumet til å poste en rekke argumenter for hvorfor dette i dine øyne ikke er verdt å feire. Deg om det. Det er en rekke faktorer du kunne hatt godt av å vite om. Det du sier framstår som off topic og irrelevant, samt historieløst. Om du hadde kjent til den innsatsen som har vært lagt ned i Diskusjon.no og i HW-nettverket, vil jeg tro at du ikke hadde postet de tingene du gjør her. Det at Diskusjon.no i dag har annonser, er ingen selvfølge. Det var lenge diskutert hvorvidt det skulle være annonser i forumet eller ikke. Ok, det er nå noen år siden, men like fullt et gyldig poeng. Grunnen til at man var forsiktige med det, var nettopp av hensyn til den store aktiviteten/innsatsen som ble lagt ned i arbeidet med Diskusjon.no av stort sett frivillige medarbeidere/moderatorer. Som var opptatt av cred og ikke drevet av økonomiske mål. Så at Diskusjon.no har holdt det nivået det har gjort til tross for storkapitalen (og ikke på grunn av den), skyldes i stor grad den harde kjerne av gode folk som fortsatt er med i HW-gjengen. Tenker da både på Dotten og co, men også på alt fra redaksjonelt ansatte til ledelsen (Per Øivind) og teknikerne (ledet av Amund). De holdt fast på at man skulle være tro mot det man bygget opp og drev, og ikke drive rovdrift på dette. Det forpliktet rett og slett å ha dette forumet gående på det kvalitetsnivået det tross alt har. Husker blant annet PFU var innom i 2006-2007, for å lære av de veldig gode retningslinjene Ueland og co hadde utarbeidet. Som var mye bedre enn de den øvrige nasjonale presse arbeidet etter på den tiden (og muligens også i dag, hvis man ser på den jevnt over gode kvaliteten på modereringen på Diskusjon.no). Så, all cred og ære til Diskusjon.no og de som har gjort dette mulig og som fortsetter å gjøre dette mulig. Mvh Stefan N. Halck Tidligere ansvarlig redaktør for HW-nettverket og Diskusjon.no - og fortsatt en del av HW-gjengen 11 Lenke til kommentar
Flameabel Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Gratulere og måtte dere (og vi) få mange mer. Så bra at Diskusjon lever godt. Tror det ikke er mange som vet av de fantastiske tilbudene man kan få på et norsk forum! Nå får man bare se frem til 25 eller 30 million 2 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Det finnes mange forum i Norge. I mine øyne er Diskusjon helt i tetsjiktet pga god moderering og mange kunnskapsrike deltakere. Dette gjør forumet til et behagelig og nyttig sted å tilbringe tid på. Forøvrig er det helt greit at man har "off topic kategori" hvor man kan være litt useriøs. Så får man heller holde tøylene litt strammere i andre kategorier. 3 Lenke til kommentar
War Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Det var synd jeg ikke fikk 20mill med spørsmål om å kjøpe 50stk G34foldingrigger. Hadde vert noe å fått ordnet av diskusjon.no gratis i posten! 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 (endret) Tricell: De fleste datakyndige kan trykke "next, next" og installere forumprogramvare på en datamaskin, kjøpe et domene og melde DNS tilknytning til domenet. De kan tom. drifte dette lille forumet. Så kommer den store utfordringen. Vil du klare å markedsføre og rekruttere nok brukere, opparbeide stor aktivitet og skille deg ut blant millioner av forum? EDIT: Jeg regner med at dere har kommet til denne konklusjonen for lengst men har ikke giddet lese diskusjonen videre da jeg synes dette poenget er opplagt og gjør diskusjonen unødvendig. Endret 15. januar 2013 av Theo343 Lenke til kommentar
jansh Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Tricell: De fleste datakyndige kan trykke "next, next" og installere forumprogramvare på en datamaskin, kjøpe et domene og melde DNS tilknytning til domenet. De kan tom. drifte dette lille forumet. Så kommer den store utfordringen. Vil du klare å markedsføre og rekruttere nok brukere, opparbeide stor aktivitet og skille deg ut blant millioner av forum? EDIT: Jeg regner med at dere har kommet til denne konklusjonen for lengst men har ikke giddet lese diskusjonen videre da jeg synes dette poenget er opplagt og gjør diskusjonen unødvendig. Han ga seg "rett oppi her". Tror han skjønte tegninga... Fortsatt god kveld! 1 Lenke til kommentar
minken222 Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Noen her som også er på VG debatt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå