Gå til innhold

Vi har rundet 20 000 000 innlegg

Anbefalte innlegg

Jeg mener at det er ikke er en grunn til feiring, når et 13år gammelt forum med 250.000 brukere har nådd 20.000.000 innlegg, for det er nemlig unngåelig. VGdebatt har nesten 40.000.000 innlegg, noe som er dobbelt så mye, og jeg regner med at det forumet ble grunnlagt rundt samme tid som diskusjon.no.

Hva får jeg ut av å lese slike meningsløse søppel samlingstråder? Er det noe jeg lærer, er det noe jeg blir opplyst om, blir en bedre kjent med andre brukere? NEI! Dette er bare en haug med svada.

Skal ikkje me få feire 20 millionar innlegg fordi VGdebatt har 40 millionar? Me den logikken så er det ikkje noko poeng i å feire fødselsdagen din sidan det garantert finnes andre som er eldre.

Ingen har sagt i mot deg at det finnes ein del trådar som gjev mindre nyttig innhald, men om det er brukarar som brukar desse trådane så må det ha ein nytte.

Om du ser litt lengre enn til OT-kategorien så vil du oppdage at teljetrådane og den slags er i eit stort mindretal.

OT og Lekeplassen utgjer ca 2 millionar innlegg. Det er inkludert heile historikken til OT, som har eksistert i tosifra mengd år. Ikkje er det ein haug med unyttige trådar heller. Det er kanskje ikkje din favorittkategori, men at det er så mykje aktivitet der inne må vel bety at det gjev brukarane noko dei vil ha? ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Dette er et forum, som lever av at folk registrerer seg og skriver innlegg. På sikt vil dette automatisk medføre at innlegg mengden vil øke, ellers ville dere måtte ha stengt forumet. Et eksempel:

Du har en person som har en heltidsjobb, gjerne 150 timer i måneden. Arbeideren vil også få utbetalt lønn. På sikt vil dette automatisk medføre at han får en årslønn. Er det en grunn til å feire når han får utbetalt lønn? Nei, det skulle bare mangle at han får lønn, ellers ville han måtte å sluttet i jobb.

Man kan ikke sammenlikne postcount, med fødsel eller en eller annen form for høytidelig grunnleggelse. Du kan bare bli født en gang. Forumet kan slettes, og deretter bli gjenopprettet eller bli programmert på nytt. Derfor er ikke det noe spesielt om et forum når et rundt tall i antall innlegg. Det skulle bare mangle, dersom forumet skal ha en videre eksistens.

Lenke til kommentar

Jeg mener at det er ikke er en grunn til feiring, når et 13år gammelt forum med 250.000 brukere har nådd 20.000.000 innlegg, for det er nemlig unngåelig. VGdebatt har nesten 40.000.000 innlegg, noe som er dobbelt så mye, og jeg regner med at det forumet ble grunnlagt rundt samme tid som diskusjon.no.

Tror ikke du finner løsningen på verdensproblemene under "Backstage" på vgd heller... Trekk ifra 5mill bare der...

Du har en person som har en heltidsjobb, gjerne 150 timer i måneden. Arbeideren vil også få utbetalt lønn. På sikt vil dette automatisk medføre at han får en årslønn. Er det en grunn til å feire når han får utbetalt lønn?

Har du aldri mottatt lønn? Det er jo en god grunn til å feire! Lønningspils heter det! :D

On topic: Gratulerer!

Edit: Var tidligere medlem av vgd. Nå ser jeg datoen for da jeg sluttet... 3. november 2004 :D

Endret av Knutgrus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er et forum, som lever av at folk registrerer seg og skriver innlegg. På sikt vil dette automatisk medføre at innlegg mengden vil øke, ellers ville dere måtte ha stengt forumet. Et eksempel:Du har en person som har en heltidsjobb, gjerne 150 timer i måneden. Arbeideren vil også få utbetalt lønn. På sikt vil dette automatisk medføre at han får en årslønn. Er det en grunn til å feire når han får utbetalt lønn? Nei, det skulle bare mangle at han får lønn, ellers ville han måtte å sluttet i jobb. Man kan ikke sammenlikne postcount, med fødsel eller en eller annen form for høytidelig grunnleggelse. Du kan bare bli født en gang. Forumet kan slettes, og deretter bli gjenopprettet eller bli programmert på nytt. Derfor er ikke det noe spesielt om et forum når et rundt tall i antall innlegg. Det skulle bare mangle, dersom forumet skal ha en videre eksistens.

Herregud, det er da helt normalt å feire en milepæl som dette. Det har tatt 13 år å komme dit, og tallet er imponerende, og gjør diskusjon.no til et av mest populære norske forumene.

Eksemeplet ditt er også helt elendig. Det vil være mindre naturlig å feire en begivenhet som skjer hver måned, som i dette eksemplet en lønnslipp, enn en begivenhet som er opparbeidet igjennom flere år, og det er da heller ikke uvanlig at folk feirer lønningsdagen av og til.

Du virker utrolig smålig når synes 20 000 000 innlegg ikke er verdt å feire med en nyhetsartikkel, og en premie. Det er jo ikke snakk om noen enorm feiring akkurat.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Jeg ser at enkelte har postet mange tusen innlegg.

Kan noen forklarer meg hva det er som driver folk til å føle at de absolutt er nødt til å poste innlegg i enhver artikkel?

Er de sperret inne på lukket anstalt og har PC kun med tillatelse å gå inn på sidene til hw.no?

Lenke til kommentar

Jeg ser at enkelte har postet mange tusen innlegg.

Kan noen forklarer meg hva det er som driver folk til å føle at de absolutt er nødt til å poste innlegg i enhver artikkel?

Er de sperret inne på lukket anstalt og har PC kun med tillatelse å gå inn på sidene til hw.no?

Vi har ikke fritidsproblemer. Vi bare velger å benytte fritiden anderledes enn deg.

Judge not, lest ye be judged.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Til g.i.r.l.

Kanskje du synes det er viktig å ferie slike meningsløse begivenheter. Du kan jo begynne å feire hvor mange ganger du går på driteren, jeg regner med at du har gått 100.000 ganger på driteren når du er ca. 55 år. Å gud dette må feires, du har brukt 55 år på å gå på driteren 100.000 ganger.

Eller å du har skrevet 10.000 innlegg på facebook eller kanskje du har brukt 15 år på å bruke 1.000.000 liter vann. Å det må feires, det er kanskje blitt slik som dette: Hva er det som ikke kan feires :)

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Dette er et forum, som lever av at folk registrerer seg og skriver innlegg. På sikt vil dette automatisk medføre at innlegg mengden vil øke, ellers ville dere måtte ha stengt forumet. Et eksempel: Du har en person som har en heltidsjobb, gjerne 150 timer i måneden. Arbeideren vil også få utbetalt lønn. På sikt vil dette automatisk medføre at han får en årslønn. Er det en grunn til å feire når han får utbetalt lønn? Nei, det skulle bare mangle at han får lønn, ellers ville han måtte å sluttet i jobb. Man kan ikke sammenlikne postcount, med fødsel eller en eller annen form for høytidelig grunnleggelse. Du kan bare bli født en gang. Forumet kan slettes, og deretter bli gjenopprettet eller bli programmert på nytt. Derfor er ikke det noe spesielt om et forum når et rundt tall i antall innlegg. Det skulle bare mangle, dersom forumet skal ha en videre eksistens.

Man kan jo bruke akkurat de samme argumentene om bedrifter, og nesten alle bedrifter feirer jo at de feks har holdt på i 20 år, enda det er uunngåelig om bedriften gjør det den håper og den kan ble lagt ned og gjenåpnet når som helst.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det er ikke en selvfølge at en bedrift er fremdeles aktiv etter 20 år, de kan plutselig gå opp en bakke, men de ser gjerne ikke klippekanten ved bakketoppen. Dermed så kan det gå rett ned, og medføre konkurs. Så man kan ikke ta det for gitt på samme måte man kan ta for gitt antall foruminnlegg. Det kreves tungt arbeid for å holde bedriften gående, mens det krever nesten ingen arbeid for at forumet skal få flere innlegg.

Lenke til kommentar

Til g.i.r.l.

Kanskje du synes det er viktig å ferie slike meningsløse begivenheter. Du kan jo begynne å feire hvor mange ganger du går på driteren, jeg regner med at du har gått 100.000 ganger på driteren når du er ca. 55 år. Å gud dette må feires, du har brukt 55 år på å gå på driteren 100.000 ganger.

Eller å du har skrevet 10.000 innlegg på facebook eller kanskje du har brukt 15 år på å bruke 1.000.000 liter vann. Å det må feires, det er kanskje blitt slik som dette: Hva er det som ikke kan feires :)

Dårlig sammenligning. Er vel heller som en selger som gjør sitt tusende salg. Eller en bedrift som når 20 millioner i omsetning.

Det er ikke en selvfølge at en bedrift er fremdeles aktiv etter 20 år, de kan plutselig gå opp en bakke, men de ser gjerne ikke klippekanten ved bakketoppen. Dermed så kan det gå rett ned, og medføre konkurs. Så man kan ikke ta det for gitt på samme måte man kan ta for gitt antall foruminnlegg. Det kreves tungt arbeid for å holde bedriften gående, mens det krever nesten ingen arbeid for at forumet skal få flere innlegg.

Der tar du feil. Du har tydeligvis ikke så stor erfaring med å drive store forum. Det kreves kontinuerlig arbeid for å opprettholde kundemassen/brukermassen.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er jo heller ingen selvfølge at ett forum får 20 mill innlegg, hvor mange forum klarer det? 0,1%?

AtW

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Der er jeg uenig. Edda Internet eier og driver dette forumet for å tjene penger. Jeg tror ikke det er så vanskelig å drifte et forum.

1. Kjøp en server
  2. Lei et domene
  3. Installer server operativsystem
  4. Aktiver Webserver rollen
  5. Installer IPB og en MySQL database
  6. Opprett kategorier og finn frivillige administratorer (Runar, Zeph osv)/moderatorer slik som deg L4r5

Og sleng på litt reklame og vips resten går automatisk...

Men brukerne skriver innleggene frivillig og gratis. Derfor kan man ta for gitt hvor mange innlegg dette forumet får. Alle veilederne, moderatorene og de fleste administratorene gjør sitt arbeid gratis. Dermed kreves det ikke så mye for å holde dette sirkuset igang. Så lenge reklamen tjener penger så går hjulet rundt.

Men man kan ikke ta for gitt hvor lenge en bedrift eksisterer, for de kan få en plutselig knekk, og går dermed konkurs. Det der kan skje ekstremt fort, rene ekspressruten fra gullalder til ruin. Ingen ansatte vil jobbe uten lønn, eller bruke sin fritid på å jobbe gratis. Ergo bedriften må betale for sine arbeidere, mens forumet får brukere gratis.

Dersom du mener jeg tar feil her, kan de gjøre følgende;

Men siden du mener at det er en dårlig sammenlikning, da har du vell ingenting imot om å begynne å jobbe gratis for bedriften på fritiden din, og få lønnstrekk. Dermed vil du sikre bedriftens videre eksistens ved dugnad, ettersom bedriften får mindre utgifter, og igjen større fortjeneste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg har ikke sagt at det "ikke er vanskelig å få 20 millioner innlegg.", men det er ingen feiringgrunn. Dette forumet er et filleforum sammenliknet globalt.

Verdens største forum har 1,2 milliarder innlegg, deretter kommer de andre i hundremillioners klassen.

Når man er verdens største forum og er det eneste forumet i verden som har passert 1.000.000.000 innlegg, da er det litt større grunn til feiring, enn om fille-diskusjon.no når 20 millioner innlegg.

Kilde: http://rankings.big-boards.com/?sort=posts

Lenke til kommentar

Dårlig sammenligning. Er vel heller som en selger som gjør sitt tusende salg. Eller en bedrift som når 20 millioner i omsetning.

Der tar du feil. Du har tydeligvis ikke så stor erfaring med å drive store forum. Det kreves kontinuerlig arbeid for å opprettholde kundemassen/brukermassen.

Slik sett burde brukerne som står for en stor del av verdiskapningen bli innrullert som medeiere? ;)
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt at det "ikke er vanskelig å få 20 millioner innlegg.", men det er ingen feiringgrunn. Dette forumet er et filleforum sammenliknet globalt.

Verdens største forum har 1,2 milliarder innlegg, deretter kommer de andre i hundremillioners klassen.

Når man er verdens største forum og er det eneste forumet i verden som har passert 1.000.000.000 innlegg, da er det litt større grunn til feiring, enn om fille-diskusjon.no når 20 millioner innlegg.

Kilde: http://rankings.big-...com/?sort=posts

Nei, du har bare kommet med noen irrelevante betraktninger om hvor vanskelig det er å starte ett forum, når det ikke er det som feires.

Det er sikkert større grunn til feiring, men det betyr ikke at 20 mill ikke er grunn til feiring, mange bedrifter feirer 20 år også, enda det er langt unna å være verdens eldste bedrift.

AtW

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kilde: http://rankings.big-...com/?sort=posts

Igjen samanliknar du peanøtter og ananas. Norge har rundt 5 millionar innbyggarar. Diskusjon.no er eit norsk forum.

Forum du viser til er på engelsk, spansk, fransk eller kinesisk. Eg gidd ikkje dra fram kor mange personar dette kan involvere, eg håpar du er i stand til å sjå det sjølv.

Du ser heller ikkje ut til å ha noko innsikt i kva det krev å drive eit så stort forum. Forumet er det nest største i Norge. Om ein ser på det med riktig skala så er det eit stort forum.

Logikken heng ikkje på ein einaste greip.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...