Gå til innhold

BK: Skitur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har skrudd ned blåtonen ganske mye, men siden jeg ikke har PS men bare LR så må jeg endre på hel bildet.

Skrur jeg ned mer bil himmelen helt hvit :p

Støyfeltet ble synlig etter jeg kjørte den igjenom hdr filteret, bildet er tatt med fuji x10 sin panorama funksjon, å det har blitt en del rammer ser det ut til for å få satt sammen dette bildet Hadde kanskje blitt bedre om jeg hadde fått ned antall rammer. :-)

Takk for konstruktiv tilbakemelding. :)

Lenke til kommentar

Du har flere muligheter i Lr - til å gjøre lokale endringer som for eksempel gradert filter og adjustment brush. Kan anbefale en video om Lightroom av Patrick Larsson fra Moderskeppet. Jeg bruker programLR4 , men har en video om LR3 som jeg synes gir mye.

Det finnes også video for LR4- som består av 3 stykker - LR3 er bare en. Vet ikke hva som er forskjellen på LR3 - og LR4 , men på mitt nivå har jeg hatt mye glede av videoen LR3. Synes det er både lærerik og spennende og godt forklart/forklart på en så enkel som den kan være med så mye informasjon som det er der. Burde prøve - det demper ikke interessen ;)

Endret av Jentungen 1
Lenke til kommentar

Har prøvd den adjustment brush saken, men ble aldri helt fortrolig med den.

Men gradert filter kan jeg prøve, kan jo også se igjenom dem filmene om LR, har jo ikke fått noen innføring annet enn at jeg har spurt en Fotograf kompis masse dumme spørsmål ;-)

Men nå skal det sies at jeg fint kan skru ned på blåtonen på bildet, men da blir det liksom veldig flat.. Dette bildet er jo mikset sammen av 3 bilder i photomatix så endret på i ettertid i LR. Kan slenge ut et bilde av originalen når jeg kommer hjem fra jobb :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...