Persona Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 (endret) Så jeg skal søke høgskole/universitet til sommeren og lurer på hvilken data linje som for meg vil være gøyest. Jeg er ikke interessert i hva du tjener mest av osv, vil bare gå på den data linjen som jeg vil trives best med i mange år framover. Jeg gikk ikke på IT i VGS så har ingen kunnskap om det, er bare den typiske data interesserte spill personen. Jeg hadde realfag (R1/R2/Fysikk1), men har gått veldig lei av det etter å ha kjempet for å bare bestå eksamen, så jeg ser ikke at datateknikk vil være noe for meg. Er dårlig i norsk skriftlig også, hvis det har noe å si. Jeg er forresten veldig interessert i å lage spill osv, spesielt gamle RPG spill som Final Fantasy eller noe lignende. Hvertfall noe innenfor spill blant annet, men hører at det koster veldig, og studiene ligger veldig langt unna fra der jeg bor osv, så vil bare øke kostnaden. Hadde vært mest happy om jeg kunne jobbe med noe spill relatert, altså det å kunne lage store spill som blant annet RPG osv. Ellers er jeg egentlig opp for å søke noe som er bare data-relatert, men kjempe morro, uten noen realfag til å kjede meg med. Bare data rett og slett, altså. Beklager om dette er dårlig forklart osv, er kortsagt data og spill interessert uten noen bakgrunn av IT kunnskaper. Vil ikke gjøre den samme feilen av å velge en linje hvor jeg kommer til å kjede meg og være misfornøyd hele tia som jeg gjorde i VGS. Vurderer Bachelor Informasjonssystemer og IT-ledelse på hive, men vet ikke hvordan det kommer til å bli for meg, med mindre noen her har egen erfaring av det. Hvis dere har noen spesielle data linjer som dere syntes var spesielt morro med egen erfaring osv, del det gjerne om du kan! Ikke bare data linjer, men hvilken skole, hvordan du fant bolig nærme osv! Endret 14. januar 2013 av Persona Lenke til kommentar
War Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Ingen realfag? Da kan du glemme ing-tittel. Spill er krevende saker, der teller designmappa du kommer med som du tegnet på fritiden , over karakterer. Her må man ofte selge seg selv. Data er relativt, skal du lage BF4 eller bygge maskinvare? Lenke til kommentar
Persona Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 (endret) Er klar for å droppe ing-tittel hvis 2 var det beste jeg klarte i matte eksamen. Heller ta fag jeg kan få gode karakterer i. Er litt usikker om det siste, mener jeg er spill og data interessert, men vil egentlig jobbe med noe som bare er gøy og data relatert alene, hvis du skjønner hva jeg mener. Vet ikke helt konkret hva jeg vil gjøre innenfor data, men vet bare at jeg ville likt å gjøre noe innenfor data som forhåpentligvis er gøy. Vet at det er lurt å finne ut hva konkret jeg vil gjøre innenfor data først, men om noen har erfaringer eller kan fortelle meg litt hvordan det er, så vil jeg gjerne høre om det er mulig! Som sagt, har Bachelor Informasjonssystemer og IT-ledelse på hive som noe jeg vurderer, siden det andre de har, datateknikk, har med realfag å gjøre som jeg ikke vil ha lengere. Endret 14. januar 2013 av Persona Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå