DementedAlbino Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Skal handle inn noen nye filmer nå og lurer på hva som er det beste alternativet å velge. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 etter det jeg har lest så sender de 1 og 1 dvd og pakker de ikke inn i en stor og da dyr pakke over 200 kr. og en unngår da det fine statsgebyret på pakken. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 www.dvdsoon.com Obs... canadisk dollar med kurs på ca. 5 kroner (tro derfor ikke at det er amerikanske dollar, for da virker de dyre). -Sender alle DVD som "gift" med vareverdi 12 canadiske dollar (ca. 60 kroner). Så lenge pakkens oppgitte verdi er under 1000 kroner så går det da tollfritt (må jo være over 15 DVD'er det). -Porto ca. 25 kroner på ekspress. Gratis frakt på "ground" (tar lengre tid). Ekspress tar ca. en uke (tok 5 dager sist jeg bestilte). -Billige priser -Godt utvalg -Trekker riktignok summen fra kontoen din i det du bestiller, men da slipper du sjokk om kronekursen endres drastisk. Du kan også, når som helst FØR pakken er sendt, kansellere ordren og få pengene tilbake på din konto evt. kreditert hos DVD Soon. -Har brukt de 10-15 ganger. Kjempefornøyd med leveringstid, priser og service. Lenke til kommentar
Espen_^ Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Så lenge pakkens oppgitte verdi er under 1000 kroner så går det da tollfritt Er det sikkert d derre med 1000.- ? før så var d 200.- vanelig og 500.- som gave. Jeg prøver ikke å diskutere/kverulere jeg bare spør fordi jeg lurer.. Husker jeg hørte noe om 1000.- på nyhetene en gang men var ikke sikker på om d va et forslag el en ny regel. takker for svar. Bruker play.com sjøl og er kjempe fornøyd ! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. september 2003 Del Skrevet 14. september 2003 Så lenge pakkens oppgitte verdi er under 1000 kroner så går det da tollfritt Er det sikkert d derre med 1000.- ? før så var d 200.- vanelig og 500.- som gave. For kjøp står fortsatt 200 som tollgrense. For gaver er den økt til 1000 kroner. Ettersom www.dvdsoon.com sender alle ordre som gaver (selv om du ikke spør om det), og skriver vareverdi 12 kanadiske dollar pr. DVD uansett faktisk verdi, så skal du bestille heftig mye for å måtte betale toll på pakken. :-D Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Så lenge pakkens oppgitte verdi er under 1000 kroner så går det da tollfritt Er det sikkert d derre med 1000.- ? før så var d 200.- vanelig og 500.- som gave. For kjøp står fortsatt 200 som tollgrense. For gaver er den økt til 1000 kroner. Ettersom www.dvdsoon.com sender alle ordre som gaver (selv om du ikke spør om det), og skriver vareverdi 12 kanadiske dollar pr. DVD uansett faktisk verdi, så skal du bestille heftig mye for å måtte betale toll på pakken. :-D Er det ikke MOMSgrensen som er på NOK200? Lenke til kommentar
ap1978 Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Anbefaler http://www.dv-depot.com/ Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Er det ikke MOMSgrensen som er på NOK200? Vet ikke hva det kalles, men hvis man kjøper noe fra utlandet som blir sendt med posten, og selve verdien på pakken er oppgitt til å være 200 kroner eller mer OG det ikke sendes som gave, må man betale moms pluss ett h*lvetes gebyr til Posten. For gaver kan vareverdien være 999 kroner eller under for å slippe å betale moms. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå