Cooky Skrevet 21. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2013 (endret) Hvordan skal du få skrevet ut et B-preparat uten at legen får vite ditt navn, kjønn, fødselsnummer og adresse, jfr. legemiddelhåndteringsforskriften pgf 5-7? Jeg må jo selvsagt oppgi navnet mitt og fødselsnummer (de 2 andre har jeg aldri opplevd å måtte oppgi). Men dersom jeg går til en lege jeg aldri har gått til før, så vet denne legen ingenting om meg. H*n har ikke akkurat tilgang til journalen min fra fastlege og tidligere leger. Endret 21. januar 2013 av Cooky Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. januar 2013 Del Skrevet 21. januar 2013 Men han vil ha tilgang til alle (e-)resepter du har fått skrevet ut tidligere, jfr. reseptformidlerforskriften pgf 3-3 (3). Denne tilgangen forutsetter ditt samtykke, men hadde ikke du vært veldig skeptisk til en pasient som går til en ukjent lege for å få skrevet ut B-preparater, og samtidig ikke er interessert i at vedkommende lege skal kunne kontrollere når han/hun fikk skrevet det ut sist? Nettopp fordi du er ukjent vil vedkommende trolig være rimelig interessert i dette. Lenke til kommentar
annita69 Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 E-reseptsystemet vil sable ned denne idéen ganske raskt, fordi apotekene og legene vil ha tilgang til å se hvor mye du faktisk får skrevet ut. Du vil i så fall måtte insistere på skriftlig resept hver gang. Ellers vil du ha anskaffet medikamentene via løgn. En resept skrevet ut på feilaktig basis vil implisitt være ugyldig, og du står da i situasjonen der medikamentene er ulovlig anskaffet. Ulovlig anskaffede medikamenter kan inndras. Jeg vil anta det kan være aktuelt med straff etter legemiddelloven pgf 31 tredje ledd. Lenke til kommentar
Shi Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Antidepressiva og antipsykotiske midler for det meste... Sosial Angstlidelse, men også en del andre små fobier. Hvorfor mener du Valium er det beste preparatet å behandle dette med? Har du forsøkt eksponeringsterapi? Jeg anbefaler deg å ta en skikkelig prat med psykiateren eller fastlegen din og fortelle at du ikke opplever at medisineringen er tilfredsstillende. Valium og andre benzoer vil neppe hjelpe så mye som du tror, men jeg kan forstå at du har et håp om det. Nå skal jeg ikke si benzo'er er bra, men anti-depressive medikamenter fucker opp kroppens evne til å produsere serotonin da kroppen ikke lengre trenger å produsere like mye (anti-depressiva fjerner kroppens ned"bygning" av serotonin). Så går man lenge på anti-depressive kan det bli veldig vanskelig å slutte på det. Angeånde anti-psykotisk så hater jeg det over alt på jord, gjør deg bare distansert fra verden (etter min erfaring). Lenke til kommentar
Shi Skrevet 5. april 2015 Del Skrevet 5. april 2015 Dersom jeg hypotetisk sett skaffer meg resept på f.eks Valium fra 10 forskjellige leger, eller flere vil jeg altså ha skaffet meg Valium på helt lovlig vis. Men kan jeg bli fratatt disse medikamentene av politiet eller andre, dersom dette blir oppdaget at jeg skaffer meg dusinvis av reseptpålagte medikamenter fra forskjellige leger? Cannabis? Få en lege i Nederland og du har lov å bringe med deg hjem medisinsk cannabis. Ser ikke bort fra at rett cannabis kan fungere, men "alt" man får på det svarte markedet har store mengder THC i forhold til CBD, noe som gjør den psykotisk, og dermed det helt motsatte man trenger om man sliter med angst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå