eddzy Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Hei eg har fått et slags rart døgnrytme problem. Eg går på skule 5 dager i veka, og når eg er hjemme i helgene blir eg sittende oppe til 3-4 om nettene, og når eg da reiser på hybelen og prøver å legge meg halv elleve har eg ikkje kjangs til og sovne. eg har prøvd melk, grønn-te slutte med datan ein god time før eg legger meg ikkje spise mat etter klokka 18:00 ikkje spise noe usund mat som pizza osv. Og eg har prøvd å gå opp av senga å gå til et anna rom å slappe av til eg blir trøtt men eg klarer ikkje å bli trøtt ikkje litt ein gong. så da blir eg sittende oppe hele natta å spille call of duty, redigere bilder, se på netflix osv til eg reiser på skulen klokka 8. eg er ikkje trøtt heile dagen, men da pleier eg å gå å legge meg i 8-9 tia kvelden altså fra mandag til tirsdag å da har eg fiksa rytmen resten av veka. men eg reiner med at det ikkje kan være veldig sunt å sitte opp over 24 timer en gang i veka selv om eg ikkje føler noe forskjell eller yter forskjellig på prøver eller noe. så er det noen som kan svare på om dette ikkje er noko lurt eller om det ikkje gjør noe? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Ganske enkel løsning på problemet ditt; Slutt å legge deg 3-4 om nettene i helgene. Lenke til kommentar
eddzy Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Ganske enkel løsning på problemet ditt; Slutt å legge deg 3-4 om nettene i helgene. Meget elementært, men det blir fort besøk og gjerne film, så det er ikkje så moro å måtte jage vennen ut av huset i elleve tiden. men eg skal då gje det et forsøk, takk for svaret. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Ofre for å få. Heldigvis sliter ikke jeg med dette. Jeg jobber 23:00-0800 en hel uke, så snur jeg til vanlig dagmodus så snart siste arbeidsdag av jobbuken min er over. Lenke til kommentar
eddzy Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Ofre for å få. Heldigvis sliter ikke jeg med dette. Jeg jobber 23:00-0800 en hel uke, så snur jeg til vanlig dagmodus så snart siste arbeidsdag av jobbuken min er over. Interessant, kan eg då spør hvordan du da snur døgnet igjen? ettersom det er jobben din og jobbe sent reiner eg med du har noen tips på å få døgnet til å snu. Lenke til kommentar
kattungen Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Tving deg selv opp tidlig på søndagen etter at du har sittet oppe halve natta, så kanskje du blir mer sliten og trøtt på kvelden og får lagt deg tidligere før mandag Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Interessant, kan eg då spør hvordan du da snur døgnet igjen? ettersom det er jobben din og jobbe sent reiner eg med du har noen tips på å få døgnet til å snu. Legger meg når jeg kommer hjem, ca 09:00, så sover jeg til rundt 14:00. Da er det ikke noe problem å holde seg våken resten av dagen, men er samtidig trøtt når klokken nærmer seg rundt 23:00 samme kveld. Lenke til kommentar
eddzy Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 (endret) Tving deg selv opp tidlig på søndagen etter at du har sittet oppe halve natta, så kanskje du blir mer sliten og trøtt på kvelden og får lagt deg tidligere før mandag Det er og en mulighet som eg kan prøve, har brukt den før å det har som regel fungert takk for påminelsen Endret 14. januar 2013 av eddzy Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Når du legger deg, sørg for å ha godt luftet rom, og åpne vinduet gjerne. Legg deg gjerne i senga og se på noe på MOBILEN. Det blir jeg veldig trøtt av. Lenke til kommentar
eddzy Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Legger meg når jeg kommer hjem, ca 09:00, så sover jeg til rundt 14:00. Da er det ikke noe problem å holde seg våken resten av dagen, men er samtidig trøtt når klokken nærmer seg rundt 23:00 samme kveld. Akuratt, du forklarer det så enkelt, det spørs korleis det fungerer for meg i praksis. Mange takk for svaret Lenke til kommentar
eddzy Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Når du legger deg, sørg for å ha godt luftet rom, og åpne vinduet gjerne. Legg deg gjerne i senga og se på noe på MOBILEN. Det blir jeg veldig trøtt av. Må innrømme det er ''must'' med et kjølig og friskt rom. å litt knoting på telefonen kan då få meg noe trøttere. Mange takk for svaret skal prøvest ut Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Jeg har netflix på, og etter å ha sett på i 10 min., begynner jeg å bli trøtt Dette gjelder nesten alle ganger. Nesten. Noen ganger sovner jeg ikke før 4 som i natt :| Lenke til kommentar
eddzy Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Jeg har netflix på, og etter å ha sett på i 10 min., begynner jeg å bli trøtt Dette gjelder nesten alle ganger. Nesten. Noen ganger sovner jeg ikke før 4 som i natt :| Då er eg mektig imponert at du nå er våken, skulle gjerne hatt den egenskapen Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Jeg blir som oftest skikkelig trøtt, men iblant så får jeg bare ikke sove, og da er det bare å gi opp. Da blir det gjerne klokka 4 3 dager på rad (forrige uke), og jeg var mer våken enn når jeg sover. Vet ikke hva dette kommer av, men får sett en del flere serier da 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå