Kezha Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Om de kan sette opp prisen 200 og selge like mye, så vil de jo tape på det om det koster 2 kr mer per tast (med kanskje 130 taster med makro på ett gamingkeyboard?) AtW Macro taster og Medie Knapper er relativt so-so på mekaniske gaming keyboards av en eller annen grunn. men du liker å kverulere, så kan en jo si at, kanskje steelseries hadde gitt ut et, og 200kr var ok, men om logitech ga ut et måtte det nok opp i 400. eller om razer hadde gitt ut et så hadde det gått opp 800 uavhenging av at det er mye plastic fantastic og gimmic kontra kvalitet Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Interesant tastatur, men med (for meg) ein alvorlig svakhet. Blå baklys er noko møl, ser kanskje fint ut på avstand (kan diskuterast), men er egentleg ikkje leseleg i praktis. Kvit/gul/raud fungerer mykje betre (og imo ser betre ut også) Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 Jeg har en Roccat Kone i en..tja...2-3 år nå, og kan være litt enig i at det er litt varierende kvalitet. Ikke noe problem med knapper eller museføtter, men den skuffen under som holder på loddet løsner på den ene siden nå og da. Det andre problemet er at jeg hadde en funksjon bundet til midtre museknapp en stund, altså knappen som hjulet sitter i. Bruk av den knappen slet faktisk ut musehjulet på kort tid, nå spinner det bare uten at det gir utslag i applikasjonen. Jeg hadde orginale Roccat Kone fra 2008 frem til i høst. Når jeg prøvde å bytte om vektene etter ca en måned knakk en tapp i festet, og vekten ville ikke holde seg skikkelig inne. Dette ble lett løst med en tyggis og et par strimler aluminiumsfolie i 3-4 tynne lag. Jeg lot det stå over natta, og så satt det greit. Over noen månder herdet tyggisen og det satt som støpt. Det som gjorde at jeg til slutt oppgraderte til Kone[+] var at venstre museknapp ble utslitt og sluttet å trykke konsekvent. Noen ganger dobbeltklikket den, andre ganger slapp den og trykket på nytt mens jeg holdt inne. Hvis du skal ha et mekanisk tastatur (som er milevis bedre enn et membran tastatur imo) som er veldig stille og har mange funksjoner, er Logitech G710+ et veldig bra alternativ. Jeg kjøpte G710+ i julegave til meg selv som en oppgradering fra G15, og er veldig fornøyd. Det tok 2-3 dager å stille seg om til den nye følelsen, og en smule forskjellig key spacing, men etter det har det vært en fryd å skrive på. Alle makroer kunne direkte overføres, og jeg savner ikke LCD skjermen, da jeg har 3 PC skjermer. Jeg får plass til all info jeg trenger der. G710+ trenger ikke bråke noe særlig i det hele tatt om man skriver løs touch (altså ikke bunner tastene med makt), og selv om man hamrer løs bråker det ikke i nærigheten av MX Blue pga klikking, eller Red/Black udempede taster. MX brown med o-ring demping føler jeg også er det mest behagelige å både skrive og game på, men jeg har ikke brukt mange timer på andre brytere, bare testet, så det er ikke så lett å si med sikkerhet. Dersom de 3 "makro" tastene i bunn fungerer som hver sin "easy-shift" slik som er på Kone[+] kan det være interesant. Det lar deg bruke Q-T og A-G på tastaturet relativt enkelt med nye betydninger eller som makroer. Jeg kunne egentlig godt tenkt meg en slik funksjonalitet. Selv bruker jeg G1-6 på G710+, og kunne greit satt opp bruksområder for fler dersom jeg ikke trengte å bytte modus. Nå bruker jeg M1 og M2 profilene for hhv nettleser makro/snarvei og programmering, og M3 fyller jeg med hurtig-makroer når jeg treffer på noe som krever repeterende sekvenser på tastaturet, eller copypasta av mer enn 1 mye brukt settning. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 LCD-skjerm er så gimmick.Spørs akkurat hva du bruker skjermen til. Setter du det skikkelig opp kan det faktisk være veldig nyttig. Den kan vise deg klokken/dato, e-post, meldinger, sanginformasjon fra musikkspilleren din, du kan ha applikasjoner på den (kalkulator, kalender, stoppeklokke osv.). Spiller du kan du ha info opp på skjermen. Resten er egentlig opp til deg selv og programmene som finnes der ute. Det kan være mye nytte i en liten LCD-skjerm! Men det jeg savner mest er medietaster. Start, pause, neste, forrige, volumhjul. "Windowstast-blokkeringstast" (flott lite navn jeg laget, ikke sant?), den knappen er nyttig for meg slik at jeg ikke kommer borti Windowsknapper. Dette kan være nyttig om du sitter i en sofa, eller beveger på deg av og til og ikke sitter der hele tiden. Er irriterende å bli dratt ut av et program. USB-hub er også sinnsykt viktig for meg, dette har jo tastaturet i artikkelen heldigvis. Jeg har mus tilkoblet her, og lader telefonen min noe som er kjempenyttig. PC-en står i stuen, bak et bord, hvor det er vanskelig å komme til. FInnes alltid bruksområder for slike funksjoner (eller gimmick-er som noen liker å kalle dem), men det er selvsagt veldig forskjellig fra person til person hvordan disse er nyttige (eller unyttige). Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 16. januar 2013 Del Skrevet 16. januar 2013 LCD skjerm på tastaturet kan være kjekt for de som har kun 1 skjerm, eller for lite skjermareal. Om du kjører 2 eller 3 skjermer og deler det inn på en god måte er det mer praktisk enn å se ned på tastaturet. Lenke til kommentar
MatsTF Skrevet 11. juli 2013 Del Skrevet 11. juli 2013 "Dette tastaturet har alt du trenger"Langt ifraDet har ikke LCD skjermHolder meg til G15 noen år til man trenger ikkje en skjer på tastaturet, det e derfor man har en skjerm te pcen eller en telefon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå