Stoller Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 jeg har kjøpt en kabel som skal kunne gjøre dette, men ingen bilde kommer på tv'en, bare lyd... noen som vet hvorfor dette skjer? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Hvordan koble pc-skjerm til tv? ... ingen bilde kommer på tv'en, bare lyd... Hva er det du egentlig spør om? Du får ikke bilde på TV hvis du kobler en PC-skjerm på TV. Lenke til kommentar
Stoller Skrevet 12. september 2003 Forfatter Del Skrevet 12. september 2003 ja, jeg skal koble pc-skjermen min til tv'en for å se på film der..men det kommer bare lyd.. hjelp :oops: Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Skjønner ikke helt hva du mener. Skal du koble PC'en til TV'en slik at TV'en fungerer som PC-skjerm, eller vil du ha TV-signal til PC-skjermen din. Tror ikke du kan koble PC-skjermen til TV'en... Lenke til kommentar
artoffiction Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 La oss se hva du har av hardware, så kanskje vi kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
rogbiff Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Det er ikke tven du må koble den til!!!! Men en eventuell tuner, videospilleren, osv. Det er ikke tven alene du skal koble til, men det som sender signalene til tven! Lenke til kommentar
Stoller Skrevet 12. september 2003 Forfatter Del Skrevet 12. september 2003 Det er ikke tven du må koble den til!!!! Men en eventuell tuner, videospilleren, osv. Det er ikke tven alene du skal koble til, men det som sender signalene til tven! skal jo avspille dvd'en på pc'en, men bruke en kabel fra pc'en til tv'et slik at jeg ser dvd'en på tv'en, har nemlig ikke vanlig dvd spiller Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Hei Du kan koble kabelen direkte fra utgangen til skjermkortet til tven din. Så må du bruke et program som for eksempel nview som du har på pcen din allered. Eller du kan bruke Tvtool som jeg selv bruker og jeg liker det mye bedre enn nview. Lenke til kommentar
Stoller Skrevet 12. september 2003 Forfatter Del Skrevet 12. september 2003 i den ene enden er det en gul kabel som er rundt i enden, denne har jeg koblet til bak pc'en.. denne enden er delt i to, og den andre halvdelen av denne siden er det en rød og en hvit make kabel som den gule, bare at disse to er samlet i en duppeditt som gjør at du tar stikker den inn i ett tynt inntak..(tror dette er lyden..) så i andre enden er det en vanlig avlang ting som du stikker inn i tv'en bak.. og da skjer det at det bare er lyden som kommer på tv'en, ikke bildet.. litt vanskelig skrevet, men håper dere forstår det allikevel, i og med at jeg ikke vet hva alle disse kabeltypene heter.. :wink: Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 skal jo avspille dvd'en på pc'en, men bruke en kabel fra pc'en til tv'et slik at jeg ser dvd'en på tv'en, har nemlig ikke vanlig dvd spiller Dette høres bedre ut enn topicen. Koble ledningen fra skjermkortet og lydutgang til TV. Aktiver TV-ut i skjermegenskaper. Ofte må PC restartes etter tilkoblingen (og med TV stilt på riktig program) for at den detektere at TV er tilkoblet. For å vise film må som oftest TV settes som "Primary display". For mer eventuelt mer detaljert beskrivelse må du fortelle hva slags skjermkort du har. Eller les i dokumentasjonen som fulgte med skjermkortet. Lenke til kommentar
Stoller Skrevet 12. september 2003 Forfatter Del Skrevet 12. september 2003 Koble ledningen fra skjermkortet og lydutgang til TV. Aktiver TV-ut i skjermegenskaper. Ofte må PC restartes etter tilkoblingen (og med TV stilt på riktig program) for at den detektere at TV er tilkoblet. For å vise film må som oftest TV settes som "Primary display". For mer eventuelt mer detaljert beskrivelse må du fortelle hva slags skjermkort du har. Eller les i dokumentasjonen som fulgte med skjermkortet. hvor finner jeg skjermegenskaper? har windows xp.. har philips tv, vet du hvordan jeg setter det på primary diplay da? Lenke til kommentar
Jove Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Høyreklikk på skrivebordet. Velg EGENSKAPER. Velg INNSTILLINGER. Se om du finner noe der. Med 2 skjermer eller lignende. Hvilket skjermkort har du? Vet du det? Hos meg, er det bare å klikke på skjerm2 og velge "Utvid Windows-skrivebordet til denne skjermen". Prøv.. lykke til. Jan Ove Lenke til kommentar
Stoller Skrevet 12. september 2003 Forfatter Del Skrevet 12. september 2003 Har GeForce 4 Ti 4600.. men klarte det no..det eneste er at det blir svart/hvitt på tv-skjermen! Noen som vet hva dette kan skyldes? Lenke til kommentar
Anders3 Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 kan jo være at du har tv'en på feil AV kanal? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Har GeForce 4 Ti 4600.. men klarte det no..det eneste er at det blir svart/hvitt på tv-skjermen! Noen som vet hva dette kan skyldes? Sjekk hvilken TV-norm kortet er stilt på (Egenskaper for skjerm -> Innstillinger -> Avansert -> TV e.l.). NTSC gir sort/hvit på de fleste TV-er. Skal stå på PAL-B. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå