Gå til innhold

pci express

Tommyeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, eneste gangen du må tenke på dette er om du har ett gammelt hovedkort med PCI-E v1.0

Var mye texas med de første hovedkortene med PCI-E og hjemmemekkede løsninger, disse vil slite over tid når nye standarder kommer, da dette de hadde snekkret sammen ikke var helt kompatibelt.

VIA er svært utsatt på dette feltet, og for å få nyere skjermkort til å funke, så måtte du flashe en annen BIOS på skjermkortet.

Men dette er historie, så nå er det bare å peise på.

Lenke til kommentar

ytelses forskjellen på et 680 kort i forhold til et 670 kort er vel ca 15 % elns og de 15 % synes jeg og flere med meg skal jeg dømme etter forum innlegg så koster det mer enn det smaker. Men har du råd så er det opp til deg. Hadde det vært meg hadde jeg gått for et 670 kort og overklokka det litt ... Og ja det vil funke.

Lenke til kommentar

ytelses forskjellen på et 680 kort i forhold til et 670 kort er vel ca 15 % elns og de 15 % synes jeg og flere med meg skal jeg dømme etter forum innlegg så koster det mer enn det smaker. Men har du råd så er det opp til deg. Hadde det vært meg hadde jeg gått for et 670 kort og overklokka det litt ... Og ja det vil funke.

Er 5% på en god dag. Har selv 2 680 og angrer ikke da de er best men koster MYE mer enn det smaker. 670 er det absolutt lureste valget.

Lenke til kommentar

Som de fleste sier, om du ikke investerer grunnet at du mistenker at kortet vil dø før 5 år er gått, så kjøper du 670.

Personlig antar jeg at mitt 680 vil si takk og farvel før 3 år er gått, og at jeg får pengene tilbake som reinvestering, da er det greit å ha en sum som gir deg litt spillerom.

Lenke til kommentar

hmm, har XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 i dag og prøvde BF3 i går, å det gikk knirkefritt med grafikkinstillinger på HIGH. det er jo ikke verst.. forskjellen på mitt kort å ett GTX670 er jo bare klokkehastigheten fra 850 til 915 og 1gb mere...

hva synes dere, er det verdt å bytte fra XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 til GTX670 ? eller?

Endret av Tommyeen
Lenke til kommentar

Forskjellen er nok ikke bare Core hastigheten, 850 MHz mot 915 MHz, det er minne hastigheten, 1200 MHz mot 1502 MHz, også antall transistorer er høyere på GTX 670.

Men er du happy med 5870 kortet ditt og du kan spille f. eks. BF3 uten problemer, ser jeg egentlig ingen grunn til at du skal bytte nå. Vet ikke hvordan det drar Crysis 2, men det burde ikke være noen store problemer.

Selv har jeg 2 x GTX 580 og har ikke tenkt å bytte med det første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...