Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Substitutt for alkohol

James Bond

Anbefalte innlegg

Er så lei all denne drikkinga.

"hvis ikke du drikker til helga så får du ingen venner"..

Neida så ille er det ikke.. Men føles ut som at det skal være vanskelig å være sosial når man ikke drikker. Jeg trener en god del. 3 Ganger i uka og med progressjon. Har ikke ødelagt noe progresjon enda med drikking i helgene men tror ikke det er så langt unna hvis jeg fortsetter slik.

Det begynte vel egentlig ifjor 22-25nov skulle vi på luksushytte i gautefall og virkelig slå oss løs. Det ble en del drikking. Jeg skulle visst bare drikke den helgen fordi det var så lenge sist. Jøjjemeg så ble det visst alle helgene fram til nyttårsaften som er vel hvertfall 4-5 helger.

Nyttårsforsettet ble ganske enkelt, ikke drikk alkohol 2013. So far so good.

Men lurer på hva annet man kan benytte seg av i stedet. Jeg tenkte med en gang energidrikk og effekten av det..

Mens andre er så borte og vet knapt hva dem sier og alt suser rundt, Er jeg den hoppende kaninen på ecstacy som føler meg bra og sier alt det jeg vil.

Hehe var sånt bilde jeg så for meg men ikke såpass ille, Men you-get-the-picture.. Kanskje litt sånn hyperaktivitet kan være en bedre ting en alkohol.

Føler jeg har vært borti en slags rus på dette før. På ferja til Strømstad tok jeg en god del Battery. Var faktisk en god følelse og jeg ble hyper og alt var morro egentlig. Perfekt bytte med alkohol spør du meg.

Men er det noe grense for hvor mye man må drikke for å åpnå en effekt?

Selvsagt er ikke vanskelig å finne ut (Bare å teste i vei det)..

Er åpen for alt. Det beste er selvsagt å ikke drikke.

Det blir så rart når alle drikker på noe og jeg ikke engang drikker brus. Kanskje litt brus.

Har en slags el-cig jeg puffer på, Og 1 vannpipe med nikotinfri frukttobakk jeg røyker og det hjelper litt da såklart :)

Men som sagt vil gjerne høre noen smarte tiltak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GHB har etter ryktene noe likende rus som alkohol.

Jeg har dog ikke personlig erfaring og vet ikke hvordan det er i forbindelse med trening (eller ellers)

GHB anbefales virkelig ikke. Just saying.

Til TS: koffein kan gi lignende effekter, men det er viktig å være forsiktig med mengde koffein du inntar - og at du ikke blander det med alkohol! Det kan være koffein-innholdet i Battery'en du føler deg "høy" på :)

Lenke til kommentar

GHB anbefales virkelig ikke. Just saying.

Til TS: koffein kan gi lignende effekter, men det er viktig å være forsiktig med mengde koffein du inntar - og at du ikke blander det med alkohol! Det kan være koffein-innholdet i Battery'en du føler deg "høy" på :)

Er det noen bedre alternativer enn koffein/energidrikk? Som kan fåes tak i lovligt? Nikotinrusen er for kraftig hvis jeg bytter til frukttobakk i vannpipa + at den varer ikke noe særlig lenge + stress med å mekke og rydde pipa.
Lenke til kommentar

Trenger man noen rus i det hele tatt da? Det bør da gi nok "rus" å være i festlig lag i seg selv. Fatter ikke at nordmenn ikke klarer å more seg uten alkohol/koffein/hasj/whatever. Kan selv drikke en del av og til for moro skyld, men det er ikke dermed sagt at jeg har det mindre gøy edru.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Trenger man noen rus i det hele tatt da? Det bør da gi nok "rus" å være i festlig lag i seg selv. Fatter ikke at nordmenn ikke klarer å more seg uten alkohol/koffein/hasj/whatever. Kan selv drikke en del av og til for moro skyld, men det er ikke dermed sagt at jeg har det mindre gøy edru.

Er mye vanskeligere å ha det gøy på fest uten alkohol, Tror ikke du helt vet hva du snakker om. Det er ikke det samme. Er en helt annen stemning, Nesten som at det er kjedelig. Men så er folk forskjellige og jeg trenger ikke drikke men vil ha noe på sidelinja ;)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Your new friends Taste-the-Monster-monster-energy-drink-27486380-2560-1688.jpg

Personlig synes jeg den grønne smaker best. Iskald. Ellers er Ripper veldig god også.

Men sikkert mye sukker da, likt alkohol :p

Lenke til kommentar

Vil du begrunne?

Såklart kan jeg begrunne :)

For det første: GHB har lav forskjell mellom doseringer som gir rus og doseringer som er overdoser for kroppen. Det vil si at forskjellen mellom doser som gir en oppstemthet og ruset følelse og doser som fører til bevisstløshet (og i veldig mange tilfeller også pustestans, kramper, organsvikt og død) er minimal - noe som også er årsaken til at gammahydroksybutyrat ikke lenger benyttes som narkosemiddel. Det er for ustabilt!

For det andre: det finnes ingen motgift. Har du først har nådd intox-nivå foregår det et "do or die"-spill i kroppen din. Det blir som å spille russisk roulette, men med fem fylte patroner og ett tomt kammer - har du flaks (og her går det virkelig ikke på noe annet enn pur flaks) så kommer du deg gjennom overdosen med minimale skader. Dessverre er det få som har flaks når de først har nådd et intox-nivå.

For det tredje: selv om du tar en dose som ikke per def. er overdose og fører til intox, kan du få disse symptomene fremfor en rus.

Inntak av GHB kan også føre til svimmelhet, hodepine, oppkast, muskelsvakhet, forvirring, kritikkløshet og trøtthet. I mer alvorlige tilfeller kan det inntre vrangforestillinger, kramper, hemmet pust og bevisstløshet.

Kjipt å ende opp som "den fyren" på alle fester fordi du ikke tåler det ulovlige stoffet du prøver å dope deg på.

Så nei, jeg anbefaler virkelig ikke GHB. Etter å ha sett en del overdoser selv, er GHB fortsatt de jævligste intoxene jeg ser - da også fordi det er absolutt ingenting man får gjort annet enn å krysse fingrene og håpe det går bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

TS

du sier ecstacy, GHB er veldig likt igjen. GHB er egentlig bare flytanes ecstacy.. det er selvfølgelig forskjeller mellom de men sånn egentlig det samme.

stesolid, rohypnol, rivotril, somadril, er også tabletter som har mye mye mindre styrke enn ecstacy og GHB men gir tilnerma lik rus som alkoholen. det blir på en anna måte da selvfølgelig og du blir mer kake av disse tingane enn med alkohol men de fungerer fint.

men anbefaler ikke at du bytter ut alkholen med disse tablettene elelr ecstacy elelr GHB, du ødelegger mer rundt deg med tabletter enn med alkohol. du graves ned i ei grav som er verre å komme utav enn med alkholen.

Lenke til kommentar

GHB er egentlig bare flytanes ecstacy.. det er selvfølgelig forskjeller mellom de men sånn egentlig det samme.

Her er du ikke helt på riktig vei. GHB kalles ofte "liquid E", men det er vesentlige forskjeller! Det er ikke engang "sånn egentlig" det samme - det er to vidt forskjellige ting, og det er ekstremt mye enklere å overdose på GHB.

Til TS: det eneste legale jeg kan anbefale deg er koffein, igrunnen. Eller godt humør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...