Gå til innhold

Ny pc, komplett (ikke bygge selv) mest for pengene!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil på det sterkeste anbefale deg å gå for en Intel-prosessor. 4300 er svakere enn en i3 3240 ( ref )

Går du for komplett gamer i20, fjerner det du ikke trenger og legger til skjerm, havner du godt under 9000, får bedre prosessor og en SSD.

SsD er på den jeg valgte. Skal ha flere ting og. Prosessoren er ikke den som står der, men den sterkeste av de.
Lenke til kommentar

For all del, velg AMD om du absolutt ønsker det. i5-3470 vil i de aller fleste tilfeller være et bedre valg. Eneste ulempen jeg kommer på i farten, er at du ikke kan overklokke den, men siden du ikke ønsker å bygge selv går jeg ut ifra at den type lek med hardware ikke er interessant uansett.

Nei, jeg er på ingen måte noen Intel-fanboy. Har hatt flerfoldige AMD-prosessorer igjennom årene. Her handler det om å gjøre det "beste" valget - noe du imo får med Intel.

Det er naturligvis snakk om dine penger og valget er følgelig ditt, du må gjerne fortelle hvorfor du insisterer så høylytt på AMD-cpu og grafikkort.

AMD-valget blir trolig litt billigere, Intel-pakken er på sin side litt kraftigere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg tror jeg kunne klart det. Det er ikke det altså. Men får ikke bygd selv fordi moren min er jo allerede skeptisk, og hvis jeg skal bygge selg, får jeg garantert ikke ny pc. Den neste pcen skal nok bygges hjemme!

Men ang. Hovedkortet. Hvordan er det hvis jeg har tenkt til byte skjermkort osv. I senere tid?

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem ;-) Helt til prosessoren blir flaskehalsen. Innen den tid vil du muligens ha en nyere CPU som bruker en annen socket. Da må HK også byttes (muligens RAM også dersom du venter så lenge at DDR4 har kommet for fullt). Ikke noe "problem" dette heller. Bare en helt naturlig utskifting. :-)

Endret av MFleksnes
Lenke til kommentar

Kunne trenge litt hjelp her. Jeg har nå satt opp det meste, men trenger litt hjelp.

Det jeg har nå er:

-Corsair Carbide 500R Midi Tower Hvit Vifter: 2x 120mm Front, 1x 120mm Bak, 1x 200mm Side, ATX, mATX, 2x USB 3.0

-AMD FX-8350 8-Core Processor Socket-AM3+, 4.0Ghz, 125W, 8MB L2 + 8MB L3 Cache, 32nm, Black Edition

-Gigabyte GA-970A-D3, Socket-AM3+ ATX, 970+SB950, DDR3, 2xG2-PCIe-x16, CFX, SATA 6Gb/s, USB 3.0, UEFI

-Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB 8GB kit(4GBx2), CL9, 1.5V, CL9-9-9-24

-XFX Radeon HD 7870 2GB GDDR5 PCI-Express 3.0, "Dual Fan -DD", 2xDVI, 2xmini-DisplayPort, HDMI (er dette det beste kjøp i denne kategorien? Går ikke for geforce siden det blir dyrt)

-Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 64MB Cache, 7200RPM, 3.5

-Samsung 24" LED SyncMaster S24B350H 1920x1080, 2ms, ConnectShare, VGA/HDMI evt, trenger jeg dette? Eller er 21.7" stort nok?

-Lydkort? Trenger jeg et ekstra? Er glad i bra lyd, men kommer det bra nok lyd uten DAC? Og lydutganger. Er det 3,5 mm utgang?

-Trådløst. Må ha trådløst. Hvilken antenne er da best?

Husk at jeg bare skal ha fra disse alternativene:http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10742

Mus, tastatur, musematte osv har jeg/skal kjøpe senere.

Og prisen skal helst være under 8.5k Jo lavere, desto lettere å overtale mor, men også slik at jeg kan kjøre spill med høy grafikk og bra fps!

Takk :)

Lenke til kommentar

Ser bra ut det der. Trenger ikke lydkort, ved mindre du er en harbarka lydentusiast. Det er masser av utganger på hovedkortet, inkludert 3,5 mm for hodetelefoner.

Antenne tror jeg ærlig talt ikke har så mye å si, bare gå for den billigste. Ellers så kan du jo alltids bare kjøpe et USB-nettverkskort. Dette bruker jeg selv så innsiden av datamaskinen ser litt bedre ut.

Endret av Okeho
Lenke til kommentar

Ser bra ut det der. Trenger ikke lydkort, ved mindre du er en harbarka lydentusiast. Det er masser av utganger på hovedkortet, inkludert 3,5 mm for hodetelefoner.

Ok. Men ta battlefield 3 (hørt det er krevende) på ultra. Hvordan ville det kjørt med dette oppsettet? Sett på youtube folk som bruker skjermkortet på ultra i spill med bra framerate, men lurer bare på i dette oppsettet.

Men skjermen da? Trenger jeg 24-tommer'n, eller er det nok med 21"? Og hvilken trådløs antenne burde jeg kjøpe?

Lenke til kommentar

Det kommer til å kjøre på ultra. Hadde en i7 930 og 6950 skjermkort for et par måneder tilbake (har nå oppgradert) og det kjørte det fint på ultra. Med tanke på at du har et bedre skjermkort, og en prosessor som yter omtrent likt som en 930, hvis ikke litt bedre i spill, så kommer det til å kjøre glatt på ultra. Men husk at ultra ofte ser identisk ut med high uansett.

Endret av Okeho
Lenke til kommentar

Den videoen burde ingen anbfefale. Testmodene som er tatt i bruk her er tvilsomme, samt er det ikke oppgitt nok info om hvordan testene ble utført. Har så og si ingen verdi, bare se på Trine 2 resultatene som er helt på bærtur. Samtidig sier flere titalls anmeldelser fra sider med godt omdømme noe helt annet.

Si vidt jeg vet så har personen som utførte denne sagt at han skal gjøre det om igjen. Men sånn sett er det ikke vanskelig å se at dette er en elendig ytelsestest.

Endret av Okeho
Lenke til kommentar

Når der gjelder trådløst nettverkskort så ser det ikke ut som du har så mangle valg når det kommer til de integrerte, dersom du ikke vil montere det selv såklart (som er en meget smal sak, som oftest plug and play da Windows ofte finner driverne du trenger).

Endret av MFleksnes
Lenke til kommentar

Ok, takker for svar. Da tror jeg at jeg går for det jeg har nevnt over. Men hva med skjerm? Er det nok med 21", eller burde jeg gå for 24-tommer'n? Og trådløst. Hva er best der? Så på den ene, men bare negativ kritikk. Ser på videoen over nå.

Når der gjelder trådløst nettverkskort så ser det ikke ut som du har så mangle valg når det kommer til de integrerte, dersom du ikke vil montere det selv såklart (som er en meget smal sak, som oftest plug and play da Windows ofte finner driverne du trenger).

Men vil helst ha en på lista der. Hvilken anbefaler du? Og USB, eller annen?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...