Gå til innhold

Ny pc, komplett (ikke bygge selv) mest for pengene!

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal forhåpentligvis kjøpe ny gamingpc. Jeg er ikke sikker hvorvidt jeg får lov til det, men hadde vært greit å vite på forhånd hva jeg vil ha. Har bare en laptop for daglig bruk som ikke kan brukes på spill, og jeg er lei av konsoll + grafikken duger ikke i det hele tatt.

Men tilbake til topic. Jeg har sett litt på denne her: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10742 og jeg lurte på om dere visste hva jeg kunne få mest for penga for. Blir mest sannsynlig denne i så fall. Men det er modifikasjonene jeg lurte på.

Jeg skal jo kjøpe "gamingpc", og da bruker jeg den jo så klart mest for spill. Bruker laptopen til annet. Jeg skal spille de kraftigste spillene, og helst på ultra grafikk. Noen som kunne fikset et bra oppsett for meg der? Spør meg gjerne om du vil ha mer info :)

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg skal forhåpentligvis kjøpe ny gamingpc. Jeg er ikke sikker hvorvidt jeg får lov til det, men hadde vært greit å vite på forhånd hva jeg vil ha. Har bare en laptop for daglig bruk som ikke kan brukes på spill, og jeg er lei av konsoll + grafikken duger ikke i det hele tatt.

Men tilbake til topic. Jeg har sett litt på denne her: http://www.komplett.....aspx?sku=10742 og jeg lurte på om dere visste hva jeg kunne få mest for penga for. Blir mest sannsynlig denne i så fall. Men det er modifikasjonene jeg lurte på.

Jeg skal jo kjøpe "gamingpc", og da bruker jeg den jo så klart mest for spill. Bruker laptopen til annet. Jeg skal spille de kraftigste spillene, og helst på ultra grafikk. Noen som kunne fikset et bra oppsett for meg der? Spør meg gjerne om du vil ha mer info :)

Takker på forhånd :)

Hva er budsjettet? hvilke spill skal du hovedsaklig spille? og hva forlanger du? medium,high,ultra? 20fps?30?60?

Har du noen formening om det skal være nivida eller amd skjermkort/prosessor?

Trenger du hele pakken? Typ tastatur,skjerm,mus osv?

Lenke til kommentar

Hva er budsjettet? hvilke spill skal du hovedsaklig spille? og hva forlanger du? medium,high,ultra? 20fps?30?60?

Har du noen formening om det skal være nivida eller amd skjermkort/prosessor?

Trenger du hele pakken? Typ tastatur,skjerm,mus osv?

Ok, kan utdype meg litt mer her. Jeg skal ha AMD framfor nVidia. Dette av andre grunner! Budsjettet ligger rundt 7-9000. Helst ikke for mye. Store krevende spill. På very-high/ultra helst. Og god fps blir alltids tatt godt imot. Spiller all slags mulig spill. Fra DayZ osv til veldig krevende spill.

Skulle gjerne ha utdypet mer, men er ikke noe fan av å skrive på mobil! Har ikke pc tilgjengelig atm.

Lenke til kommentar

Kan du ikke få en venn til å bygge for deg? Komplett PCene er så lusne og dyre i forhold til hva du får ved å kjøpe delene selv. Skal du først ha en spillemaskin, så går du for en med i5 3570k i alle fall.

Jeg gjør det for en 200-lapp i Oslo området, og har hatt flere som ønsker å få hjelp til dette.

Lenke til kommentar

Kan du ikke få en venn til å bygge for deg? Komplett PCene er så lusne og dyre i forhold til hva du får ved å kjøpe delene selv. Skal du først ha en spillemaskin, så går du for en med i5 3570k i alle fall.

Jeg gjør det for en 200-lapp i Oslo området, og har hatt flere som ønsker å få hjelp til dette.

Nå er nå ikke de ferdigpcene lusne og dyre i forhold. Eneste er at du kan få det mer tilpasset ditt behov..

Tro meg, jeg sjekket før jeg bestilte.. + de sjekker den,garanti osv osv osv.. Men dette er jo også en diskusjon.. Er helt opp til TS å velge. Men de er ihvertfall ikke noe mer enn et par hundre lapper dyrere.. Og de trener ikke være noe lusne heller!

edit: hvis jeg velger de samme delene som jeg fikk med pcen min.. så ble den originale ferdig pakkede 8,8k MED frakt.. Velger jeg det samme her UTEN frakt får jeg 9250kr(ca 9,5k med frakt)

Så hadde faktisk vært dyrere hadde jeg valgt delene for seg selv...+ jeg hadde mistet service/garanti for hele samlede pakken..(ettersom jeg er "Noob" når det gjelder bygging, er det greit å ha mulighet for skikkelig service/garanti hvis noe skjer)!

Endret av midtun
Lenke til kommentar

Nei, kjenner ingen som kan bygge, og tør ikke helt å gjøre selv.

Hva er bedre med 3570k? Det er flere muligheter fra amd. Den som sto var bare en dårligere en.

Takker for svar, men noen som har et oppsett? Trenger ikke høytaler, mus, hodetelefoner etc. Eller ikke noe dyrt tastatur eller kabinett.

Endret av EveryGameGamer
Lenke til kommentar

Prosessorene fra AMD har lavere enkeltkjerneytelse enn Intel. De fleste spill utnytter ikke alle kjernene (derfor blir ofte en firekjernet i5 3570k anbefalt over en åttekjernet FX-8320), på grunn av dette er denne type ytelse viktigere enn flere kjerner. De billigere modellene 4300 og 6300 er enda dårligere.

Lenke til kommentar

Prosessorene fra AMD har lavere enkeltkjerneytelse enn Intel. De fleste spill utnytter ikke alle kjernene (derfor blir ofte en firekjernet i5 3570k anbefalt over en åttekjernet FX-8320), på grunn av dette er denne type ytelse viktigere enn flere kjerner. De billigere modellene 4300 og 6300 er enda dårligere.

Ok, men bare. AMD er tilgjengelig på den maskinen i så fall. Men kunne noen funnet på komplett et oppsett som passer? Gjerne til den jeg skrev opp i sta. Helst mellom 8 og 9 lapper.
Lenke til kommentar

Kan like godt gå for den du ville ha til å begynne med, bare husk å luke av tastatur osv, og legg til en FX-8320 istedenfor FX-4300. Prøvde å tilpasse et par andre Komplett-PCer, men valgmulighetene er på bunnivå.

Ok, skal se på det. Men hvor godt kan denne yte i spill ca? I de mest krevende spillene. Hvor godt ville denne kunne hatt grafikk opp til? Og blir dette da en bra pc? Vil gjerne ha høy grafikk. Men hvilket skjermkort burde jeg ta? Det som står, eller noen andre.

+ at jo billigere, desto lettere å overtale.

Lenke til kommentar

Den drar alt den, kunne fått mer for pengene, men ellers et helt greit oppsett. Tror ikke det er nødvendig med noe bedre skjermkort enn det som allerede er valgt, da det er et veldig godt kort.

Ok, går mest sannsynligvis for den. Noen tanker om strømforsyning, kabinett, kjøling osv?

Tar ikke med noe tilbehør da det blir lettere å overtale. Kjøper det heller ved siden av senere :p

Men de mest krevende spill da? Hvilke settings kan jeg ha på da?

Endret av EveryGameGamer
Lenke til kommentar

Kabinettet som medfølger er meget bra. Sannsynligheten for at du overklokker er vel svært liten? Oppsettet er helt kurant, og det er ikke noe du trenger utover det som allerede er på plass, inkludert kjøling.

Er det noe som går skeis så er det bare å sende den inn til Komplett.

Endret av Okeho
Lenke til kommentar

Ja, det er ikke noe problem i det hele tatt!

Ok. Da er jo det en mulighet. Men må jeg ha antenne for trådløst skal funke? Og hvilken skjerm anbefaler du? Ikke dyr.. Men vil ha et par tommer liksom. Har 17" på laptop og det er ganske lite. 24" hadde vært greit. Må være utgang til hdmi og lyd.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...