homeboy1 Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Hei. Jeg lurte på når jeg skal ta proteinpulver. Kan jeg feks ta en til frokost, en til middag og en til kveldsmat? Har kjøpt denne foressen. http://www.proteinfabrikken.no/default/Vekt%C3%B8kning/Big-Mass-Gainer/Big-Mass-Gainer-1000g-Sjokolade-Proteinfabrikken-11141-p0000001846.aspx Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Det du har kjøpt der er ikke proteinpulver, men en såkalt gainer. Forskjellen er at det er mye mer kalorier i gainer, så disse brukes som oftest til å få opp kalori inntaket vist du sliter med å få i deg nok vanlig mat. Kaloriene kommer hovedsaklig fra karbohydratene, og noe fra proteiner. Tar du for mye gainer kontra hva du bruker i kalorier, vil du på sikt bare bli feit :-) Det er det vanskelig å gi deg et godt svar på på hvor mye du skal ta, uten å vite hvor mye du får i deg i løpet av en dag. Lenke til kommentar
homeboy1 Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Det du har kjøpt der er ikke proteinpulver, men en såkalt gainer. Forskjellen er at det er mye mer kalorier i gainer, så disse brukes som oftest til å få opp kalori inntaket vist du sliter med å få i deg nok vanlig mat. Kaloriene kommer hovedsaklig fra karbohydratene, og noe fra proteiner. Tar du for mye gainer kontra hva du bruker i kalorier, vil du på sikt bare bli feit :-) Det er det vanskelig å gi deg et godt svar på på hvor mye du skal ta, uten å vite hvor mye du får i deg i løpet av en dag. Ja det var gainer jeg mente Jeg tror ikke at jeg får i meg nok mat. Spiser som regel bare frokost middag og litt kveld, og det er ikke nok kalorier til å legge på meg. Jeg vil jo helst legge på meg, tror ikke jeg blir så særlig feit, er ganske tynn og har høy forbrenning Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Vist du vil bulke bør du ligge på godt over 3000 kalorier til dagen. Så vil tro du bør prøve å spise litt mer vanlig mat + shake 3 ganger til dagen (anbefalte mengde virker greit), skal du komme opp på de nivåene. Lenke til kommentar
homeboy1 Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Ifølge målinger på Tech Nutrion, så må jeg ha et kaloriintak på 2280 for å få en vektoppgang. 120 g proteiner, 51 g fett og 336 g karbohydrater. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 http://www.kalorikalkulator.no/ Krysssjekk med den i tillegg, syns det hørtes litt lite ut, men så er det individuelt. Lenke til kommentar
homeboy1 Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Dette var det jeg fikk: 2271.50 kcal Anbefalt antall kalorier fra karbohydrater er 908.60 Anbefalt antall kalorier fra proteiner er 681.45 Anbefalt antall kalorier fra fett er 681.45 Lenke til kommentar
homeboy1 Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 Noen andre? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Hva skal du med gainer, kan du ikke bare spise mat? Gainer er jo bare sukkermiks og proteinpulver. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 Spis alt du kommer over, tren godt og få nok søvn! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 1: Få i deg nok mat. 2: Klarar du ikkje 1, et litt meir mat. 3: Klarar du framleis ikkje 1 og 2, kjøp heilmjølk og nøtter. 4: Klarar du ikkje 1, 2 og 3, kjøp olivenolje og ta ei skei her og der. 5: Klarar du ikkje det over kan du vurdere gainer. 2000-2500 kcal bør du klare utan gainer. Manglar du nokre hundre kcal kan du legge inn litt mat med mykje feitt for å dra det opp. Lenke til kommentar
homeboy1 Skrevet 24. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2013 1: Få i deg nok mat. 2: Klarar du ikkje 1, et litt meir mat. 3: Klarar du framleis ikkje 1 og 2, kjøp heilmjølk og nøtter. 4: Klarar du ikkje 1, 2 og 3, kjøp olivenolje og ta ei skei her og der. 5: Klarar du ikkje det over kan du vurdere gainer. 2000-2500 kcal bør du klare utan gainer. Manglar du nokre hundre kcal kan du legge inn litt mat med mykje feitt for å dra det opp. Jeg må få i meg ikke mindre enn 2200 kalorier, og dette klarer jeg ikke uten gainer. Garantert. Er student og klarer ikke å kjøpe veldig mye mat som ofte er dyr. Isåfall må jeg dra på Mcdonalds hver dag. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Jeg må få i meg ikke mindre enn 2200 kalorier, og dette klarer jeg ikke uten gainer. Garantert. Er student og klarer ikke å kjøpe veldig mye mat som ofte er dyr. Isåfall må jeg dra på Mcdonalds hver dag. Stakkars deg når du går lei av denne pulvernæringen. Lenke til kommentar
homeboy1 Skrevet 25. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2013 Stakkar deg når du tar feil Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Spis alt du kommer over, tren godt og få nok søvn! Høres litt ut som en oppskrift på å bli feit på samtidig. Ingen vits å overdrive kaloriinntaket. Da blir det bare ekstra fett, og like mye muskelbygging som med lite/moderat overskudd. Lenke til kommentar
homeboy1 Skrevet 26. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2013 Høres litt ut som en oppskrift på å bli feit på samtidig. Ingen vits å overdrive kaloriinntaket. Da blir det bare ekstra fett, og like mye muskelbygging som med lite/moderat overskudd. Lenke til kommentar
Rapolo Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 2000-2500 kcal bør du klare utan gainer. Manglar du nokre hundre kcal kan du legge inn litt mat med mykje feitt for å dra det opp. Enig, det er jo ikke mer en 2,5 plater med freia melkesjokolade Lenke til kommentar
Kaiz3r Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Jeg må få i meg ikke mindre enn 2200 kalorier, og dette klarer jeg ikke uten gainer. Garantert. Er student og klarer ikke å kjøpe veldig mye mat som ofte er dyr. Isåfall må jeg dra på Mcdonalds hver dag. Ærlig talt... Å gå til Mcdonalds er en oppskrift på å bli fattig, og du er student sier du? Selv bruker jeg i snitt 1100-1200 kr i måneden på mat og jeg fortærer nærmere 4000 kJ vær dag Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Stakkar deg når du tar feil Hva gjør du den dagen du bestemmer deg for å deffe og gå ned i vekt? Kalorinivået i en gainer vil bli for høyt i forhold til proteinene den inneholder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå