mr.stian99 Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 (endret) hei jeg har en WD ext HDD 1021 USB device, jeg finner HD på enhetsbehandling men den vises ikke på datamaskin (der :C disken ligger) det er en bærbar pc. HDD er koblet opp på en USB-urvider (7hub, bruker strøm). jeg brukte den ikke senere enn 5timer tidligere idag, men når jeg kom hjem og koblet den opp igjen dukket den ikke opp på "datamaskin" hjelp! Endret 13. januar 2013 av mr.stian99 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Gå inn i Diskbehandling, og formater den... Lenke til kommentar
dbass Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Eller kanskje du bare må inn i diskbehandling og høyreklikke disken og velge connect? Der får du også vite status på evt. volumer som ligger på disken. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Har du en printer med minnekortleser? Kan være at den og harddisken sloss om stasjonsbokstaven. Jeg har sett det før. Løsningen er som dbass nevner å gå inn i diskbehandling og endre stasjonsbokstav. Lenke til kommentar
mr.stian99 Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 nei har ikke det kansje et litt dumt spørsmål, men hvor finner jeg diskbehandling? Lenke til kommentar
spamex Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Du finner det med å høyre klikke på Datamaskin og velger manage(husker ikke hva det var på norsk). Der skal du da finne Diskbehandling på lista. Lenke til kommentar
mr.stian99 Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 hei! jeg kommer inn på Diskbehandling og finner disken, der hvor det står "utildelt", jeg prøvde og trykke "initialiser disk" der hvor det bare kom "forespørselen ble ikke utført fordi en i/U-feil oppstod" jeg prøvde også knappen "nytt enkelt volum" der hvor det bare kom "opperasjonen kunne ikke fullføres fordi visningen av diskbehandlingskontrollen ikke er oppdatert. oppdater visningen ved å bruke oppdateringsoppgaven. hvis problemet vedvarer, lukk programet og start det på nytt eller start hele pcen på nytt" hvor er oppdateringsoppgaven? evt. er det noe annet jeg må gjøre ? Lenke til kommentar
mr.stian99 Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 disken er forresten "ukjent" hvis det hjelper Lenke til kommentar
dbass Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Knappen for å oppdatere er som vanlig - F5. Det høres mye ut som at du har en disk med feil. Last ned Seatools fra seagate, og kjør en test på disken. Hvis du ikke får til dette, prøv å bytt SATA-kabel og/eller SATA-port. Hvis programmet kommer opp med feil, så søker du RMA. Hvis den vises ok, så skal du kunne formatere disken på nytt og bruke den som normalt. (PS, start med å kjøre short generic før du tar long generic, kan spare mye tid) 1 Lenke til kommentar
mr.stian99 Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 Knappen for å oppdatere er som vanlig - F5. Det høres mye ut som at du har en disk med feil. Last ned Seatools fra seagate, og kjør en test på disken. Hvis du ikke får til dette, prøv å bytt SATA-kabel og/eller SATA-port. Hvis programmet kommer opp med feil, så søker du RMA. Hvis den vises ok, så skal du kunne formatere disken på nytt og bruke den som normalt. (PS, start med å kjøre short generic før du tar long generic, kan spare mye tid) prøvde short genetic og fikk bare "short genetic-FAIL" samma skjedde når jeg tok Long Genetic, bare at det sto "long genetic-FAIL" du skrev også at jeg skulle søke RMA, er litt ny, og klarer ikke og finne den Lenke til kommentar
dbass Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 RMA = Return Merchandise Authorization Det vil si, send en mail til bedriften du kjøpte disken av, og få sendt den inn. Dette kan også gjøres på reklamasjon. Du får evt ny/penger tilbake. Short generic Fail = ødelagt disk. Jeg beklager at det har skjedd deg, og håpre du hadde en backup. Lenke til kommentar
mr.stian99 Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 RMA = Return Merchandise Authorization Det vil si, send en mail til bedriften du kjøpte disken av, og få sendt den inn. Dette kan også gjøres på reklamasjon. Du får evt ny/penger tilbake. Short generic Fail = ødelagt disk. Jeg beklager at det har skjedd deg, og håpre du hadde en backup. hehe, hadde bare spill på den, men trengte disken til en ny pc jeg har bygd. litt surt at den bare plutselig streika men vil jeg få en ny en ? btw, via og legge ut innlegget har jeg lært masser av ting, tusen takk alikavel Lenke til kommentar
dbass Skrevet 15. januar 2013 Del Skrevet 15. januar 2013 Du vil evt få ny / refurbished(brukt reparert) / penger tilbake. Norsk forbrukerkjøpslov, les deg opp på det, så vet du bedre neste gang hva du skal gjøre hvis noe annet går i stykker. Det gjelder også mobiltelefoner, vaskemaskiner, verktøy etc. Lenke til kommentar
mr.stian99 Skrevet 16. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2013 tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå