Gå til innhold

Begynner jeg å bli feiltrent?

Anbefalte innlegg

Hei!

For ca. ett år siden opererte jeg korsbåndet og jeg tror det begynner å påvirke kroppen litt mer enn det jeg hadde håpet. Etter operasjonen gikk jeg jevnlig til en fysioterapeut og fulgte programmet jeg fikk av han. Til slutt fikk jeg klarsignal for å begynne med vanlig trening igjen. Men det var kanskje litt tidlig....

Problemet mitt er at en side av kroppen har blitt litt sterkere enn den andre, dette merker jeg spesielt i beina og ryggen. Etter knebøy og markløft kjennes den ene siden mye mer anspent og sliten ut enn den andre.

Jeg tror teknikken min er bra, selv om det sikkert er noe som kan gjøres bedre.

Det jeg lurer på er hva jeg kan gjøre for å fikse dette? Burde jeg få en ny time hos en fysioterapeut? Er det noe som kan fikses av seg selv om jeg går ned i vekt, men opp i reps (har trent 5x5 til nå)?

Veldig takknemlig for all hjelp. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du bør gjøre er å søke øvelser som belaster sidene separat. Dumbells for overkrøpp og mere tradisjonell vektrening for underkropp. Når man trener er det viktig å gjøre dette jevnt, slik at en side eller ledd ikke stikker ut og kommer i ubalanse med resten av kroppen. Vanligvis går dette greit, og kroppen bruker å balansere ut belastningen naturlig, men i ditt tilfelle hvor du sliter med skader kan alternative øvelser være veien å gå. En profesjonell PT ville på så måte ikke være en dum investering.

Lenke til kommentar

Det var da så lite ;)

Jeg håper inderlig andre kan komme på banen og hjelpe deg med å sette opp noe. Jeg har for liten teknisk kunnskap til å føle meg trygg med det. Spesielt siden du er skadet fra før, da gjelder det å være forsiktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...