Gå til innhold

Samsung UE55ES7005 VS UE55ES8005

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Er på utkikk etter ny TV til nye leiligheten og valget har falt på Samsung's design TV.

Men klarer ikke helt bestemme meg om jeg skal kjøpe 7- eller 8-Serien.

Er det noen som har noe å komme med?

Hva er forskjellen?

8-Serien er 4000,- dyrere enn 7-Serien på komplett, men er de lappene verdt å gå for en 8'er? Hvorfor? Hvorfor ikke?

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel og at du får et nettbrett med 8. Jeg kjøpte 8 serien på SIBA heromuken og er veldig fornøyd streamer hbo i hd og netflix uten noe problem i det hele tatt.

Syns ju dom kunne kostet på sig et gb adapter når dom enda putter in et ethernet interface men men det har ikke vart noen problemer at snakke om enda.

I tilegg på 8 så har du den nye oppdaterings tilkoblingen er ikke sikker på om den eksisterer på 7.

Lenke til kommentar

Ok, takk for svaret ditt :)

Er det noen som vet hvordan størrelseforskjellene er? Uten stativ, Det er jo forskjellig fra hver nettside jeg ser på.

Noen som vet om bilde er bedre på 8 serien enn i 7 serien?

Har lest at i 7 serien er det noe som heter Micro Dimming Pro, mens 8 serien kjører Micro Dimming Ultimate. Hva er dette? Vil det være noen veldig synlig forskjell?

Lenke til kommentar

Microdimming ultimate har 600 "zoner" som justerer bildet(konstrast,skarphet,farger), pro har kun 300.

Vil nok være vanskelig å se forskjell på det, men 8005 er bedre på papiret og vil nok å større grad forhindre clouding siden den kontrollerer flere zoner på skjermene.

Begge skjermene har mulighet for evolution kittet.

Rammen på 7005 er ikke like tynn som på 8005, og foten er annerledes. 7005 er jo også svart, mens 8005 er i sølv, så det kommer litt ann på hvilken farge du liker.

Personlig ville jeg ventet til 2013 modellene kommer, lyslekkasje og clouding er et stort problem på disse.. Har hatt 3x 8 serie fra 2011 og 2x es8005, alle hadde lyslekkasje og clouding.

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

Microdimming ultimate har 600 "zoner" som justerer bildet(konstrast,skarphet,farger), pro har kun 300.

Vil nok være vanskelig å se forskjell på det, men 8005 er bedre på papiret og vil nok å større grad forhindre clouding siden den kontrollerer flere zoner på skjermene.

Begge skjermene har mulighet for evolution kittet.

Rammen på 7005 er ikke like tynn som på 8005, og foten er annerledes. 7005 er jo også svart, mens 8005 er i sølv, så det kommer litt ann på hvilken farge du liker.

Personlig ville jeg ventet til 2013 modellene kommer, lyslekkasje og clouding er et stort problem på disse.. Har hatt 3x 8 serie fra 2011 og 2x es8005, alle hadde lyslekkasje og clouding.

Har du noen aning når neste generasjon kommer ut i salg? TV'en skal inn i en leilighet i Mai så vil helst skaffe meg før den tid. Hva vil prisen på en så ny tv ligge på?

Endret av Chipsmaster
Lenke til kommentar

Regner med at den kommer i slutten av av mars som vanlig på de nye modellene. Blir nok vanlig 8 serie pris i starten 23000-24000, og så går det ned til 19-20k i juli-august som regel.

Nye modellen heter F8000, og har blant annet precision black som gjør at sortnivået blir enda bedre. Samsung lover også at bildekvaliteten blir enda bedre.

http://m.cnet.com/reviews/samsung-un60f8000/35566921?ds=1

Spørs jo litt hvor mye du skal bruke, er du heldig med es7005 og es8005 er jo de veldig bra tver også, men da ville jeg helt klart kjøpt den i en butikk åpent kjøp, samsung ser nemlig ikke på clouding og lyslekkasje som defekter med mindre det er helt ekstremt, så da kan det bli veldig vanskelig å få den byttet noe jeg opplevde med 2011 modellen.

Hvis du vurdere 2012 modellene ville jeg ventet til 8005 kommer på tilbud til 14995 igjen, kommer garantert til å bli kjørt kampanje på den igjen.

Ser komplett har es7005 på tilbud til 13000k også.

Lenke til kommentar

Har en 8005 55" som jeg er veldig godt fornøyd med, men jeg har ikke prøvd 7005, og har vel egentlig ikke noe sammenligningsgrunnlag.

Jeg er kun misfornøyd med to ting:

- Foten er fast - det hadde vært bedre å lett kunne vri TV'en rundt

- Den medølgende Galaxy Tab 2 er ubrukelig som fjernkontroll, dvs det følger med en fjernkontroll-app, men siden denne kobler seg på via wifi kan den ikke brukes til det aller viktigste - nemlig å slå på TV'en...

Lenke til kommentar

Hvordan ble det da? Testet å se en film i mørket i letterbox format?(1080p) Eller sjekket etter lysslekkasje i bunnen? :)

Anbefaler deg forresten å bruke "standard" mode ettersom micro dimming ikke fungerer i noen av de andre modusene, er mange som bruker "film", men samsung har deaktivert mc i dette moduset av en eller annen merkelig grunn.

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

Etter en liten lett test så kunne jeg ikke finne noen form for feil e.l. :) TV'en virket som den skulle og er meget fornøyd!

Ettersom den skal inn i leiligheten i mai så pakket jeg den ned igjen etter den korte testen så den holder seg ny og fin :)

Men er det noen som vet om når Samsung's TV Remote App fungerer med Galaxy S3? nå fulgte det jo med nettbrettet som støtter remote app'en, men hadde vært fint å få den på mobilen etterhvert også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...