Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Streame eget videobibliotek over internett?

Anbefalte innlegg

Hei

Er det mulig for meg å sette opp en slags server eller strømningstjeneste fra min egen datamaskin, slik at jeg kan se på mitt mediebibliotek over hele verden? Det er snakk om kun deling til meg selv, så jeg tror at min fiber på 60/60 burde klare det. Spørsmålet er om det finnes programmer som er laget for dette? I så fall, er det noen som har tips eller erfaringer som kan hjelpe meg?

Endret av ChrisReeve
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk Plex media server http://www.plexapp.com/ . Jeg har elendig opphastighet, så jeg får ikke utnyttet den utomhus, men det funker fint lokalt. Selv bruker jeg den med Plex-appen til android eller fra nettleser på pc.

Edit: kan legge til at jeg i utgangspunktet tok ibruk Plex for å få transcode-et videofiler galaxy tabben min ikke taklet. Har i ettertid ordnet med tilgang fra utsiden ved å opprette brukerkonto hos plexapp.com og fikset portforwarding i modem/ruter. Jeg får i det minste strømmet musikk til kontoret om jeg vil :-)

Endret av jahnkare
Lenke til kommentar

Med vpn så kan du nå tak i filene dine med deling over nettverket, så da er Plex overflødig om netthastigheten er tilstrekkelig. Fordelen med Plex er at du kan tilpasse bitrate til det nettet takler, men såvidt jeg vet må du ha en plexklient, enten som app eller i nettleser. Mulig det finnes en Plex-plugin til XBMC.

Edit: Plugin med navn plexbmc eksisterer, så da funker det sikkert :-)

Endret av jahnkare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...