Gå til innhold

Er denne kroppen oppnåelig, og hvordan evt komme seg dit.

Anbefalte innlegg

Helu, gutt på 1.73 og veier ca 70-73kg...og på jakt etter en bedre kropp!:p Jeg lurer på om en slik kropp er oppnåelig uten et sant helvete i flere år. Er skikkelig rævva på kosthold, og spiser ikke særlig sunt/ Hvordan legger jeg opp trening for å få et tilnærmest resultat?:)

tumblr_m15ym9QHOb1rrlqtgo1_500.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men du må gjerne definere et "sant helvete". Om det å spise ensformig, kjedelig mat er helvete for deg ville jeg nok ikke anbefalt det.

Ja du sier noe der, er også en del på fylla:P men kjenner jo en del med relativt bra kropp som også drikker ofte..men for vel heller at jeg får trene og se hvordan det blir. Men er det noen spesiell måte å trene på, for å få sånne type muskler, altså ikke blir så sinnsykt svær da?:)

Lenke til kommentar

Ikke vær redd for å få for store muskler. Det er ikke sånn at de plutselig spretter frem om du løfter litt vekter, det kreves nok mer enn som så.

For å få en slik kropp som du vil ha er det noe muskler kombinert med lav fettprosent som teller. For å få det til må du være veldig nøye med hva du putter i deg. Fettprosent på rundt 10% kan "alle" klare, skal du beholde muskelmassen og gå enda lavere i fettprosent kreves det kunnskap og disiplin.

Lenke til kommentar

Ja du sier noe der, er også en del på fylla:P men kjenner jo en del med relativt bra kropp som også drikker ofte..men for vel heller at jeg får trene og se hvordan det blir. Men er det noen spesiell måte å trene på, for å få sånne type muskler, altså ikke blir så sinnsykt svær da? :)

Fyren har nesten ikke muskler, bare lite fett. En person med litt muskler trenger bare å fjerne fett i kombinasjon med styrketrening og riktig kosthold for å bli slik. For å få de resultatene man er ute etter må man ofte ofre litt, enten om det er å være ofte på fylla, eller et dårlig kosthold.

Styrketrening og alkohol er forøvrig forklart her:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ca 2 gram proteiner per kilo du veier i kombinasjon med styrke -og kardiotrening. Så legger man seg på rundt 10-15% under det daglige kaloribehovet, så noe av energien blir brukt fra fettet på kroppen, samtidig vil kaloriunderskuddet være så lavt at kroppen ikke tror den sulter, og derfor tar vare på musklene. Og ja, du må spise masse kalorier, masse "kjedelig" mat, det vil si havregryn, kylling, fisk, kjøtt o.l. Skal man se slik ut må man enten ha jævlig god peiling på hva man får i seg, eller så må man telle kaloriene. Du bør også telle proteiner, karbohydrater og fett. 10-15% kaloriunderskudd er hårfint, så selv ett ubalansert måltid om dagen kan ødelegge dette, eller bare en øl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...