Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Øving til Lett MC tips?

5ondre

Anbefalte innlegg

Hei :D

Jeg skal ta teorien på Lett Motorsykkel nå til torsdag 17/01-13

Er veldig mye inne på teoritentamen, og består der "nesten" hver gang,

Har lest litt i "veien til førerkortet", men ikke så veldig mye.

Onkelen min sier at jeg ikke trenger å lese boken hvis jeg klarer de oppgavene på nett.... (i hvert fall det han gjorde) :p

Tror dere jeg kommer til å bestå? eller burde jeg lese boken selvom jeg klarer prøven på teoritentamen?

Noen med erfaringer som dem har lyst til å dele? :p

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

teoriprover.no ranker personer etter hvor få feil de har, og deretter etter tiden de bruker.

Jeg var ranket som nr. 2 der, med 0 feil på 3 minutter. Dagen etter strøk jeg hos Vegvesenet med 7 feil (en for mye).

Veien til førerkortet for MC synes jeg er litt tynn, for meg virker den mer å være et supplement til veien til førerkortet for bil, for motorsyklister. Det er lite fokus på det trafikale, men desto mer på det du som motorsyklist må være observant på, i forhold til en som f.eks. kjører bil. Ideelt sett bør du egentlig lese begge bøkene.

For min del var det vel helst en dårlig dag. Andre forsøk besto jeg med kun to feil, uten egentlig å ha lest noe særlig mer. Så lenge du har lest godt på forhånd, og gjerne tatt tester på nettet, bør du være rimelig safe, men det går jo selvsagt an å likevel være uheldig. Spørsmålene du får hos Vegvesenet er jo ikke identiske med de du får på nettet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tok teorien på torsdag og bestod med 6/6 feil... :wee:

Var ganske spesielle spørsmål jeg fikk hos vegvesenet i forhold til de jeg hadde øvd på.

Og det står ALT for lite om bremselengde og stoppelengde i teoriboken til motorsykkel. Det eneste som hjalp meg der var at jeg hadde fått spørsmålet på teoritentamen og prover, hadde det ikke vært for det, hadde jeg nok strøket :nei2:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...