Gå til innhold

prosessor oppgradering

tomte16

Anbefalte innlegg

hei jeg har en stasjonær pc som jeg har tenkt og oppgrader. siden jeg ikke kan så veldig mye med pc så tenkte jeg og spørre her om hjelp. tenkte først jeg skulle ta og oppgradere prosessoren min. Har en intel® celeron® cpu 2.93ghz prosessor pc har windows xp profisionale. tusen takk for alle svarene på forhånd og er det noe fakta om pc som mangler så bare si ifra. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å gi deg et litt mer detaljert svar: Du sitter på en maskin fra 2004/05 med en lett-utgave av Pentium4 mest sansynlig basert på socket 478. Denne maskinen vil ikke uten videre la seg oppgradere fordi nye CPU'er bruker en helt annen prosessor-socket og minnebrikkene likeså. CD/DVD rom vil heller ikke la seg bruke videre om du ikke er veldig heldig, strømforsyningen vil mest sansynlig være for svak og nesten garantert mangle nødvendige tilkoplinger til CPU og grafikkort av ny type. Kabinettet kan også være vanskelig å bruke om det er en typisk Dell, HP eller tilsvarende fra den perioden. Derfor bør du satse på en total utskiftning av komponenter - dvs bygge selv eller kjøpe ferdigbygd komplett PC. Og for å få hjelp til slikt bør du på forhånd ha bestemt deg for maksimalsum du vil kunne bruke. Lykke til med videre funderinger :)

Endret av torfinns
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...