Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Mistet tilgang til diskusjon.no ...

Anbefalte innlegg

Hei.

Først av alt, jeg ante ikke hvor jeg skulle poste dette så hvis det er i feil kategori er det bare å flytte tråden min. Så til problemet ...

Jeg har akkurat innstallert en router i nettverket mitt, da jeg trengte å koble opp laptopen min til hovedmaskinen og bare hadde kabelmodemet fra Canal Digital fra før.

Det førte imidlertid til et uventet problem, nemlig at jeg ikke lengre fikk tilgang til diskusjon.no via firefox. Først trodde jeg siden var helt utilgjengelig, men etter å ha testet både med laptopen og via Internet Explorer på den stasjonære pcen så viste det seg at det var firefox som var problemet. Dette oppsto etter at jeg hadde installert routeren min, en Netgear N150, og jeg lurer på om noen har noen forslag til hva som kan være galt.

Jeg har prøvd alle mulige og umulige måter for å komme meg inn på siden via firefox, men får bare opp "404 Not Found". I begynnelsen ba den meg også om autentisering, noe som ledet meg til brukergrensesnittet for routeren min, men det har den tydeligvis sluttet med.

Noen ideer/tips?

EDIT: Alle andre nettsider jeg bruker til vanlig fungerer som de skal. Det er bare diskusjon.no som er kranglete.

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8713

Slikt du har nå, så har du modem til CD og så har du er router bak der igjen?

Hvordan har du løst dobbelt NAT?

Endret av Slettet+8713
Lenke til kommentar

Slikt du har nå, så har du modem til CD og så har du er router bak der igjen?

Ja. Ifølge CD trengte jeg visstnok en router hvis jeg skulle koble mer enn en pc til internett.

Hvordan har du løst dobbelt NAT?

Uhm ... Ikke i det hele tatt. Er nok "litt" grønn når det gjelder nettverk ...

EDIT: Fant igjen den originale bruksanvisningen til modemet, og der står det at man bare trenger en switch. Får fiske fram den gamle D-Linken min og teste om det fungerer noe bedre.

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Prøv da å koble deg direkte til modemet. Virker alt da, så er det feil tilkoblet eller satt opp i Netgear Routeren.

Tror ikke det skal være nødvendig med en router for å få flere maskiner på CD nettet.

Lenke til kommentar

Prøv da å koble deg direkte til modemet. Virker alt da, så er det feil tilkoblet eller satt opp i Netgear Routeren.

Tror ikke det skal være nødvendig med en router for å få flere maskiner på CD nettet.

Testet akkurat nå, både via modem og via switchen jeg hadde liggende, og da fungerer diskusjon.no helt utmerket. Jeg syns det er litt merkelig at kun firefox på den stasjonære skulle være påvirket og da kun én nettside, men det hører vel til i dataverdens merksnodigheter. Såeh ... problem løst og lekse lært. Takk for tipsene, iallfall :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8713

Prøvd å tømt cachen og flusha DNS'en på pcen?

Det ville ikke ført til at kun Firefox ikke fikk tilgang til diskusjon.no.

En annen ting er at Firefox kan ha satt en annen mellomtjener enn resten av systemet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...