TheNarsissist Skrevet 13. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2013 Leiligheten må hun ha avhengig om jeg flytter eller ikke. Altså, velger man å få barn må man nesten regne med at det kommer til å koste. Sånn er det bare. 2 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Åhå, på tide at du og moren din regner litt på det, kan hende du får deg en overraskelse eller tre Du er 18, vil ha hus, mat og alt mulig av mora di gratis så du kan bruke pengene dine på rånebil og godteri? Får du til det, er du en av svært få. På tide å innse at du ikke er noe barn lenger. Sorry Med forbehold om at ikke samfunnet og ungdommen har endret seg radikalt de siste 13-14 årene.. Det er nå en gang slik at foreldrene har plikt til å gi disse tingene til barnet sitt, til de er ferdig med "vanlig skolegang". Når ungdom da jobber ekstra, så er det klart man forventer å beholde fruktene av det arbeidet selv - hvorfor skulle man ellers jobbe ved siden av skolen? Klart trådstarter koster moren penger, men all den tid dette er penger moren ved å få trådstarter har forpliktet seg til å betale, klarer jeg ikke helt å se hva som skulle forandre seg av å "regne på det" - 5500 kroner i måneden er alt for mye. 2 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 13. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2013 (endret) Har snakket med noen flere venner som jobber deltid nå. Ingen av dem gir penger til foreldrene, ikke stipendet heller. I tillegg får de klær og trening gratis. Hvor vanlig er det egentlig? En kompis av meg er lærling og tjener ganske greit, han betaler 1500kr for å bo hos moren, og hun får ikke bidrag engang. Jeg hjelper gjerne til jeg, men at hun skal ha 5500kr når hun har misbrukt kredittkortene sine, er helt rævkjørt. Det skal faen ikke gå utover meg. Sorry ass, er så jævlig provosert nå. Var dritglad for å ha fått denne perfekte jobben og hadde gledet meg til å kunne leve greit og ha råd til litt mer klær, sparing for fremtiden og har råd til noen pils med gutta en helg nå og da. Endret 13. januar 2013 av TheNarsissist Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 (endret) Leiligheten må hun ha avhengig om jeg flytter eller ikke. Altså, velger man å få barn må man nesten regne med at det kommer til å koste. Sånn er det bare. Ja, men ville hun måttet ha en like stor leilighet om du flytta ut? Ja, litt søkt, men reelt.. Det er nå en gang slik at foreldrene har plikt til å gi disse tingene til barnet sitt, til de er ferdig med "vanlig skolegang". Når ungdom da jobber ekstra, så er det klart man forventer å beholde fruktene av det arbeidet selv - hvorfor skulle man ellers jobbe ved siden av skolen? Klart trådstarter koster moren penger, men all den tid dette er penger moren ved å få trådstarter har forpliktet seg til å betale, klarer jeg ikke helt å se hva som skulle forandre seg av å "regne på det" - 5500 kroner i måneden er alt for mye. ok, ok, jeg skal innrømme at jeg også synes 5500 kr i mnd er litt mye om ting faktisk er som TS beskriver, men samtidig så er her nok av familier der ute i svært spesielle situasjoner, og bortskjemte små drittunger som tror foreldrene har planer om å fø på dem til de nærmer seg pensjonsalder. TS er 18, myndig, og påberoper seg sannsynligvis å være voksen i enkelte situasjoner. Så hvorfor ikke her også? Andre klarer helt fint å bo på hybel, jobbe og studere - hva gjør denne karen så spesiell at det ikke er et alternativ? Igjen med visse forbehold selvfølgelig, om at TS ikke forteller hele sannheten. Vil forøvrig oppfordre TS til å ta en titt på denne, den gir en grei pekepinn på livets realiteter. Endret 13. januar 2013 av jonlem 2 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 13. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2013 (endret) Jeg skulle gjerne flyttet ut og forsørget meg selv jeg som de fleste studenter, men vi på vgs får faktisk ikke like mye stipend som de som studerer på universitetet. Og jobbe så mye at jeg får råd ville vært litt vanskelig da ræva mi er plantet i klasserommet 33 timer i uka. Endret 13. januar 2013 av TheNarsissist 1 Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 (endret) Vil forøvrig oppfordre TS til å ta en titt på denne, den gir en grei pekepinn på livets realiteter. Joda, om moren sponset klær, personlig pleie, lek og fritid, reiseutgifter, fritidsartikler etc. Om han kun spiser/sover der så er 5500,- drøyt mye. Det er moren hans. Endret 13. januar 2013 av AnewZ 1 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 13. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2013 Dumt spørsmål. Når det gjelder det at jeg har krav om å få dekt husleie hvis jeg flytter ut. Hvordan blir det om moren min rett og slett ikke har råd til det? Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Ja, men ville hun måttet ha en like stor leilighet om du flytta ut? Ja, litt søkt, men reelt.. ok, ok, jeg skal innrømme at jeg også synes 5500 kr i mnd er litt mye om ting faktisk er som TS beskriver, men samtidig så er her nok av familier der ute i svært spesielle situasjoner, og bortskjemte små drittunger som tror foreldrene har planer om å fø på dem til de nærmer seg pensjonsalder. TS er 18, myndig, og påberoper seg sannsynligvis å være voksen i enkelte situasjoner. Så hvorfor ikke her også? Andre klarer helt fint å bo på hybel, jobbe og studere - hva gjør denne karen så spesiell at det ikke er et alternativ? Igjen med visse forbehold selvfølgelig, om at TS ikke forteller hele sannheten. Vil forøvrig oppfordre TS til å ta en titt på denne, den gir en grei pekepinn på livets realiteter. helt uenig med deg. De Sifo kostnadene er også verste tilfellet. 5500 er waaay for mye. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 13. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2013 (endret) Skal hun i det helletatt han noe, må vi hvertfall ha en viss prosent. Skal hun ha 2000 de månedene hvor jeg bare jobber 2 ganger i uken vil jeg få 44kr i timen rett i lomma, og det gidder jeg ikke. Endret 13. januar 2013 av TheNarsissist Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Jeg skulle gjerne flyttet ut og forsørget meg selv jeg som de fleste studenter, men vi på vgs får faktisk ikke like mye stipend som de som studerer på universitetet. Og jobbe så mye at jeg får råd ville vært litt vanskelig da ræva mi er plantet i klasserommet 33 timer i uka. Lån? Og jo, mange gjør akkurat det der. Fulltids student/elev og jobb ved siden av - pluss stipend og evt lån, da blir det ikke så aller verst. 1 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 13. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2013 (endret) 13800 i lån i året hvis jeg flytter ut. Endret 13. januar 2013 av TheNarsissist Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Skal hun i det helletatt han noe, må vi hvertfall ha en viss prosent. Skal hun ha 2000 de månedene hvor jeg bare jobber 2 ganger i uken vil jeg få 44kr i timen rett i lomma, og det gidder jeg ikke. Om jeg skulle regna sånn, som ingeniør med en liten familie, tror jeg sannelig ikke det er mange kronene igjen til "meg" når bank, kone, barn og dyr har fått sitt. Sånn er livet vettu, kan like gjerne avsløre det først som sist 2 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 13. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2013 For en idiotisk sammenligning, ditt eget valg å få kone, barn og lån. 4 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Poenget er at vi ikke er i en så ulik situasjon. Vi har begge valgt å bo og leve som vi gjør. Forskjellen er at du ikke vil ta ansvar for valget ditt. 4 Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Poenget er at vi ikke er i en så ulik situasjon. Vi har begge valgt å bo og leve som vi gjør. Forskjellen er at du ikke vil ta ansvar for valget ditt. Du kødder? 7 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 13. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2013 (endret) Gullkorn noen? At faren min valgte å stikke penisen sin inn i moren min sin vagina er faen ikke mitt valg, at foreldrene mine skilte seg var faen ikke mitt valg, at jeg ikke har muligheten til å bo hos faren min er faen ikke mitt valg. Jeg har ikke valgt noe, jeg har aldri hatt en dritt og si, jeg hadde ikke en dritt å si da moren min valgt å dra på ferie TO ganger i fjord selvom jeg VISTE at vi ikke hadde råd til det. Endret 13. januar 2013 av TheNarsissist 5 Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Å kom igjen da, selvfølgelig har han et valg. Og ja, jeg setter det selvfølgelig litt på spissen her. Kjør gullkorn, for all del. 2 Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 For en idiotisk sammenligning, ditt eget valg å få kone, barn og lån. Akkurat som det er ditt valg å bo hjemme, velkommen til livet ingenting er enkelt eller billig, du kan jo flytte ut men uansett avhengig av hvor du bor i landet så kan det fort bli en 3000-4000 kanskje mer i bare husleie for en liten hybel, om strøm ikke er inkludert så må du ha det så vil du sikkert ha internett og mat på bordet. Blir fort mye penger som må ut. Avhengig av inntekten til foreldrene dine så er det ikke sikkert at du får mer enn de 3500 kronene om du skulle velge å flytte ut så da må du klare deg når ting blir knagert som kanskje de legger ned deltidsstillingen, sommerferien på skolen hvor det blir stopp i både stipend og bidrag osv. 3 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 13. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2013 Jeg har faktisk en ganske god økonomisk sans og virkelighetsforståelse, i motsetning til moren min. Hadde det vært så veldig lett og flytte, hadde jeg gjort det. Skal jeg flytte må jeg flytte til en ny by og starte på en ny skole. Det vil jo ikke være lønnsomt for moren min i det hele tatt, da mister hun bidraget OG må betale husleia mi. 1 Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Du mener at du kan søke hos nav etter mer bidrag ja som tar noen måneder, men om inntekten hennes er lav nok så får nu neppe noe særlig mer fra dem, står ingensted at hun må sørge for husleia di 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå