Pwiur Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 (endret) Hei. Jeg lurer på om de fins programmer som gjør at mappene blir oppdatert ved tilkobling. Jeg tenker mest på Bilder. Hadde vert greit å slippe å finne ut hvilke bilder som ikke ligger på hdd. Har foresten Mac. Jeg har lite peil, så Edit: For eksempel Folder Sync? Noen som vet om ett tilsvarende program som er gratis? Endret 15. januar 2013 av Pwiur Lenke til kommentar
Pwiur Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 (endret) s Endret 15. januar 2013 av Pwiur Lenke til kommentar
quantum Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) rsync gjør det samme, men du må gjøre det fra kommandolinja (som du finner nede Applications->Utilities). se http://www.thegeekst...mmand-examples/ og 'man rsync' på kommandolinja di (manual-sidene) ex: rsync -avzru /volumes/whatever/bilder /Users/me/Pictures denne kommandoen synkroniserer fra /volumes/whatever/bilder mappen og alle undermapper og over til din Pictures-mappe, uten å slette filer som bare ligger i Pictures-mappen (det kan du spesifisere med --delete), og uten å overskrive oppdateringer på filer i Pictures-mappen, hvis de ligger i gammel versjon i kildekatalogen (-u). Siden du ikke kopierer over nett kan du sikkert fint droppe -z som betyr at det brukes komprimering. NB, dette skjer ikke automatisk ved tilkobling, da ... du må manuelt starte kommandoen. Endret 17. januar 2013 av quantum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå