Gå til innhold

Mus påvirkes av USB disker!

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått et pussig problem med min PC.

Musen påvirkes av USB disker som kobles til.

Kobler jeg til 2 disker hakker musen noe forferdelig og blir nesten ubrukelig. Bevegelsene er "halvveis" og værre enn hvis det er rusk i den optiske delen.

Hva kan dette være?

PC er en 4 mnd. gammel Lenovo Tower m/Windows 8.

Dette er utrolig irriterende og jeg håper på bistand.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De diskene du kobler til, har de egen strøm forsyning, eller er de bare koblet gjennom USBen? Hvilken mus er det?

Jeg har ikke vært borti akkurat dette problemet før men jeg kan ha noen teorier. Det kan være at det blir for stort strøm forbruk gjennom USB portene slikt at musen rett å slett ikke får nokk strøm til å fungere som den skal.

Jeg har vært borti sveket USB funksjonalitet på ett tastatur under spilling på en svak prosessor der taste trykk hadde en variabel respons tid, som for en mus kan ha forårsaket hakking. Men dette skjedde som sagt under spilling der det ikke var mye prosessor kraft igjen til USB trafikk.

Uansett, om du har mulighet, prøv PS/2 kontakten isteden for USB å se om det løser problemet. Prøv å bare bruke en og en harddisk for å se om dette også hjelper. Prøv å koble til harddisker med egen strømforsyning for å se om problemet enda er der. Har du mye annet koblet til USB portene? Prøv å koble ut disse.

Lenke til kommentar

De diskene du kobler til, har de egen strøm forsyning, eller er de bare koblet gjennom USBen? Hvilken mus er det?

Takk for svar. Diskene får IKKE strøm via USB. Det er SATA disker som står i en docking som har egen power. Det er USB 3.0 og jeg bruker portene "bak" på PC.

Men det merkelige er at jeg i dag oppdaget at om jeg tok ut "mottakeren" for musa og setter den inn i porten "foran" som er USB 2.0 så fungerer det helt perfekt.

Dette forstår ikke jeg logikken i - hvor er fornuften? :eek:

Mus og tastatur er helt standard:

Microsoft Wireless Comfort Desktop 5000

http://www.hardware.no/artikler/microsoft_wireless_comfort_desktop_5000/72431/4

mk_wcd5000_otherviews01.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...