Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor går grensen ang (hvite) løgner når det kommer til forhold?

Anbefalte innlegg

Hei. Som topicen sier så hvor går grensen for (hvite) løgner i et forhold? Er det greit å bruke hvit løgn for å ikke skåne kjæresten for spørsmål/sjalusi?

La oss f.eks ta det å dra ut og ta en øl med motsatt kjønn(kollega, venn whatsoever), og kjæresten spør om du skal noe i dag, men sier bare at du skal slappe av hjemme i kveld, men egentlig så skal ut.

Synes du det er greit?

Anonym poster: e4a109938ea551450b3dd5706cfa1630

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det høres ikke greit ut.

Det burde være helt greit å gå ut og ta noen øl med venner, selv om en er i et forhold. Takler ikke den andre parten det er det nok bedre å snakke om det enn å lyge. Hva tror du den andre tenker når han/hun allikevel finner ut av det? Da blir han/hun mange ganger så sjalu, i tillegg til at tilliten til deg får seg en kraftig ripe i lakken.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ikke en hvit løgn, om du spør meg. Det er direkte løgn.

Hvite løgner er feks dama spør om dere skal ut en tur, og du sier at du er små dårlig og vil være hjemme og slappe av, men istedet er du frisk, men vil game.

Men hvite løgner er fremdeles løgn :p

Endret av Boris the drunk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

TS her.

Forstår det dere sier. Grunnen til jeg spør er fordi kjæresten Ble fort sjalu i begynnelsen av forholdet uten noe grunn.. Men det siste året så har det bedret seg betraktlig. Det er bare At situasjonen som er nå, det er at det er kun en person som jeg skal ut med. Går fint hvis det er flere venner, men når det er snakk om kun en person som er motsatt kjønn så vil jo tankene begynne å tikke

Anonym poster: e4a109938ea551450b3dd5706cfa1630

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor mye kjæresten din spør og graver, men som sagt, vær selektiv med hvilken informasjon du deler oppfordret. Hvis han/hun spør "hva skal du i kveld?" svarer du heller "jeg skal ut med en kollega" enn "jeg skal ut med den heiteste dama/mannen jeg kjenner, som har hatt seg med nesten alle på jobben, yess, jabadu!"

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, for min del er ikke det greit. Da kan du heller fortelle sannheten, og snakke med kjæresten din om både hva du skal og hvorfor kjæresten din er sjalu. Lytt til det du blir fortalt, og kanskje oppdager du at det er dumt å forsøke å "skåne" fordi det vil virke mot sin hensikt med tanke på fantasi vs. virkelighet, hva kjæresten tror du gjør (eller innbiller seg at du gjør) og hva som i realiteten skjer.

Fortell sannheten. Snakk sammen.

Lenke til kommentar

Det beste du gjør er å være ærlig, om dama blir lett sjalu så hjelper du ikke akkurat med å si du skal en ting når du egentlig gjør noe annet. Om hun finner ut av det så vil ting bare bli verre.

Si det som det er, at du skal ut med en kollega/venn. Om hun spør deg om mer informasjon så kan du jo fortelle at det er en jente. Så lenge du er trofast så er det bare å fortelle hun at hun må stole på deg, kommer ikke langt om du ikke stoler på partneren din. Anonym poster: b8a0e1e8d4dac590848e066c70c6cb4f

Lenke til kommentar
Forstår det dere sier. Grunnen til jeg spør er fordi kjæresten Ble fort sjalu i begynnelsen av forholdet uten noe grunn.. Men det siste året så har det bedret seg betraktlig. Det er bare At situasjonen som er nå, det er at det er kun en person som jeg skal ut med. Går fint hvis det er flere venner, men når det er snakk om kun en person som er motsatt kjønn så vil jo tankene begynne å tikke

Tankene vil tikke mer dersom hun skulle finne ut at du kom med en hvit løgn, og det vil se mye verre ut for din del om du lyver.

Vær ærlig med henne, det er den eneste måten hun kan bli kvitt sjalusien på. Du gjør det ikke noe bedre for noen av dere dersom hun ikke kan stole på at det du sier er sant.

Lenke til kommentar

Ikke lyv for din egen del ;) . Lyving skaper problemer for deg selv da du må drive å holde på løgnen, som ofte lett kan bli gjennomskuet. I tillegg er det aldri en god følelse (i hvert fall for meg) å lyve, selv om man nok kan greie å rasjonalisere det også, som alt annet man gjør og vet er galt.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...