Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Asus 500 g WLAN


Anbefalte innlegg

Å få internett til å funke via asus 500 g gikk glatt hos meg, men bare i LAN da, vel og merke.

 

WLAN funker fortsatt ikke, så jeg tror kanskje enten Asusen, eller WLAN kortet er vrak. Skal få testa med annen hardware i dag. Det ser ikke ut til at noen er i stand til å hjelpe meg med det problemet her.

 

Sorce: For å komme på nett:

 

Sett opp Asusen som Access Point og la Asusen restarte.

 

Forny IP adressa til maskina som skal jobbe mot Asusen.

 

I tillegg bør du se på å bruke en WEP key sånn at ikke hele verden kan snylte på ADSL linja di, hvis du ikke allerede gjør det...

 

Hvis ikke dette hjelper, så fortell hvilket OS du har, hva du har prøvd og hva som skjer - så kanskje jeg kan hjelpe deg mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sitter på en winxp maskin, prøvde og gjøre ausen om til ap, pcen med lan fikk da ip av netopian, det samme gjorde tydeligvis asusen fordi jeg klarte ikke og connecte til den etterpå :p

 

Og ifølge barbara +div andre sider skulle dette være en brukervennlig og lett router/akksesspunk :p

Lenke til kommentar

hmmz ser ut som jeg har samme problem.. den desktopen som er kobla til AP med kabel funker flott.. men den laptopen og desktopen som er kobla til via wlan, hopper av og på i et sett.. tror jeg må undersøke dette problemet med folkene jeg kjenner i asus... er det noen som har den minste peiling på hva problemet er, eller har opplevd lign. hadde det vert gullfint med innspill.

Lenke til kommentar

Hehe... har maila til support hos komplett. Virket ikke som om de hadde noen gode forslag heller. Der foreslo de bare å sende den inn.

 

Skulle gjerne hørt noe fra noen som faktisk fikk denne til å funke.

 

Har faktisk snakka med Knut som hadde testen på Barbara.no. Han hadde heller ingen gode råd.

Lenke til kommentar

hei jeg har samme ruter og ngt jeg slitter også med problemer. men jeg har fått til noe. jeg har ikke fått tid til å teste stabiliteten ennå. lan er ok regner jeg med, men wlan er problemet.

her er noen av min innstillinger jeg har satt opp som AP. under wirless har jeg valgt channel 13 altså ikke auto vet ikke om det har betydning men kanskje, prøv. på ip adress har jeg ikke automatiske ip adresser og har

IP Address: 10.0.0.2

Subnet Mask: 255.255.255.0

Default Gateway: 10.0.0.1

på wlan korte tar jeg imot ip adresser automatisk å får 10.0.0.4 osv internett funka en stund hos meg når jeg hadde fylt inn DNS serverene til NGT, men slipper det nå. Har forløpig ingen form for kryptering. Problemet kan også være at du har noe i usb porten for jeg trenger hjelp med den for når en brother-hl1450 er tilkoblet funker den ikke og da funker heller ikke wlan (tror tuteren slår seg av og på) men har en HP deskjet som funker

Håper dette kan hjelpe deg litt på vei.

Lenke til kommentar

Heisann, Lompe...

 

WLAN er problemet, ja. Har faktisk prøvd å sette faste kanaler, muligens ikke 13. Endel av kanalene er allerede opptatt her i området, også. Si ifra om du får noe til å funke da.

 

Har ingen usb enheter kobla på i stua. Kjører ps2 mus og tastatur der nå.

 

Fikk forresten øye på en gammel post der noen hadde samme problemet med en Asus wl-300 (Access Point):

 

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=1...1199731#1199731

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har wl-500g og samme problemet.

Nå sitter jeg riktignok på wlan med ruteren nå og skriver dette, men ruteren detter ned 1-2 timers mellomrom. Før var det 10 minutters mellomrom. (F***, der datt den ned! :evil: )

Har gjort mye med ruteren, men husker ikke hva. Men jeg har lagret innstillingene. Vil noen ha de?

Har noen snakket med Asus?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...