C64C Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 (endret) Hei! Er den stasjonære PC-en på vei til å dø ut? Som en dinosaur som erstattes av nye og mindre arter? Sitter på en i7-2700K@5,0Ghz som ikke får stort å bryne seg på. Ser ingen praktisk grunn til å oppgradere til noe nytt og spennende. Kjedelig! Har 8GB RAM som aldri brukes fullt ut. Mine 2133MHz gir knapt merkbar ytelsesforskjell over 1600MHz RAM. Tidligere ga 200MHz et tydelig kvikkere system. Det er LENGE siden et spill har imponert meg med grafikken. La oss si Crysis. Kjøpte inn Far Cry 3 i håp om at grafikken skulle skinne, men den gang ei. Minner meg om den gamle 'konsollgrafikken' og ikke den dynamiske grafikken PC-en er i stand til å levere. Kanskje Crysis 3 kan redde dagen. Så leser man om nedgang i PC-salget, ingen konkurranse på prosessorer, spill som ikke utfordrer maskinvaren, fastloddede prosessorer og annet. Det virker dystert. Nå virker jeg sikkert som en gammel grinebiter, men ser vi slutten på tiden med selvbygg, modding, oppgradering og overklokking? Blir det brett, alt-i-ett-PC-er eller spill på TV over nettskyen? Hva tror folket? Vil entusiastmarkedet for stasjonære PC-er bestå som en liten nisje? C64C Endret 13. januar 2013 av C64C Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Ja og Nei. Etter at AMD ikke har kunnet utfordre Intel så har ikke CPU fronten sett noen stor utvikling, i tillegg har du "Push for tablets" som folk satser på og tror skal erstatte PCen. Faktaen er at det må man heller tenke på som ett supplement enn erstatter. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Det som får PC'n din og min til å ikke få til super lekker grafikk på spill er konsoll, tviler på at stasjonære pcer dør helt ut, men bare blir litt mindre populære å ha. Lenke til kommentar
C64C Skrevet 11. april 2013 Forfatter Del Skrevet 11. april 2013 (endret) http://www.dinside.n...ke-pc-salgstall Tragisk PC-salg... Endret 11. april 2013 av C64C Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå