Gå til innhold

Tingenes tilstand - Stasjonær PC

Anbefalte innlegg

Hei!

Er den stasjonære PC-en på vei til å dø ut? Som en dinosaur som erstattes av nye og mindre arter?

Sitter på en i7-2700K@5,0Ghz som ikke får stort å bryne seg på. Ser ingen praktisk grunn til å oppgradere til noe nytt og spennende. Kjedelig!

Har 8GB RAM som aldri brukes fullt ut.

Mine 2133MHz gir knapt merkbar ytelsesforskjell over 1600MHz RAM. Tidligere ga 200MHz et tydelig kvikkere system.

Det er LENGE siden et spill har imponert meg med grafikken. La oss si Crysis. Kjøpte inn Far Cry 3 i håp om at grafikken skulle skinne, men den gang ei. Minner meg om den gamle 'konsollgrafikken' og ikke den dynamiske grafikken PC-en er i stand til å levere. Kanskje Crysis 3 kan redde dagen.

Så leser man om nedgang i PC-salget, ingen konkurranse på prosessorer, spill som ikke utfordrer maskinvaren, fastloddede prosessorer og annet. Det virker dystert.

Nå virker jeg sikkert som en gammel grinebiter, men ser vi slutten på tiden med selvbygg, modding, oppgradering og overklokking? Blir det brett, alt-i-ett-PC-er eller spill på TV over nettskyen?

Hva tror folket? Vil entusiastmarkedet for stasjonære PC-er bestå som en liten nisje?

C64C

Endret av C64C
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja og Nei.

Etter at AMD ikke har kunnet utfordre Intel så har ikke CPU fronten sett noen stor utvikling, i tillegg har du "Push for tablets" som folk satser på og tror skal erstatte PCen.

Faktaen er at det må man heller tenke på som ett supplement enn erstatter.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...