Gå til innhold

Hvordan konvertere på Xilisoft audio converter6 ?

merterje

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med Xilisoft audio converter6. Jeg laster ned musikk fra YouTube på min maskin, det er da en MP4-fil, og jeg skal bruke Xilisoft audio converter6 for å konvertere den til WAV, et format jeg trenger for å kunne brenne den på CD og bruke i bilen. Jeg klarer å konvertere den i Xilisoft audio converter6, men jeg får ikke til å lagrer den på PCn slik at jeg kan brenne den. Når jeg skal lagre den fra Xilisoft audio converter6, så spør det etter filnavn og greier, det er kanskje noe annet jeg skal foreta meg på Xilisoft audio converter6 ? Eller hvordan lagre WAV-filen fra Xilisoft audio converter6 på min PCn ?

Endret av merterje
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste er å laste ned filen fra Youtube i .mp3. (det finnes utvidelser som lar deg laste ned både i mp3 og mp4). Så kan du bruke http://cdburnerxp.se/ til å konvertere og brenne til vanlig CD.

Det er bare det at MP3 og MP4 går ikke på CD som jeg bruker i bilen, men har hørt at WAV-format går, det er derfor jeg må konvertere det, og da må jeg bruke Xilisoft eller annen audio.konverter.

Lenke til kommentar

Trenger ikke å konvertrere filene til wav for å få brent ut audio cd til bilen.

Last ned som mp3 å da er det bare å dra over filer ned i listen av sanger (i Cdburnerxp som Jan linka til) når man velger å lage Audio cd som du skal ha til bilen.

lykke til :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trenger ikke å konvertrere filene til wav for å få brent ut audio cd til bilen.

Last ned som mp3 å da er det bare å dra over filer ned i listen av sanger (i Cdburnerxp som Jan linka til) når man velger å lage Audio cd som du skal ha til bilen.

lykke til :)

Ja skjønner, men når jeg laste ned fra YouTube så laster den automatisk til MP4, jeg prøvde å høyreklikke på download og da kommer det opp MP4 og GPP og FLV og noe 240p og 720p, og det skjønner jeg ingenting av, så hvordan få det konvertert til MP3 på YouTube ? jeg prøver også å gjøre det i Xilisoft, men der går det ikke an å dra filen over til Musikk-mappen.

Endret av merterje
Lenke til kommentar

Topp, jeg har Firefox, og har lastet ned appen, eller har jeg lastet ned Songr, og der går det jo an å konvertere til mp3, har ikke forsøkt i CD spilleren i bilen, men det går sikkert greidt, men ser ikke at det går an å konvertere til annen filformat enn mp3.

Men jeg er spent på om noen her kan Xilisoft og erfaring med den, der går det an å konvertere til mange ulike format, det får jeg til også, men her er det vanskelig å vite hvordan en skal kunne lagre filen ?

Endret av merterje
Lenke til kommentar

Når du trykker "brenn" så koder den om sangene (som du har lagt til nederst) og brenner de automatisk.

Dette gjelder sangene som du har lagt til i nederste halvdel av programmet.

Programmet er svært brukervennlig.

1. Start programmet

2. Velg Audio CD

3. Dra mp3-filene til feltet nederst (der det står dra og slipp filer her)

4. Trykk på brenn....

På kolonnen nederst vil du se hvor stor andel av CD-platen sangene tar. Fjern sanger dersom du kommer over på det røde feltet (>80 minutt)

Lenke til kommentar

Når du trykker "brenn" så koder den om sangene (som du har lagt til nederst) og brenner de automatisk.

Dette gjelder sangene som du har lagt til i nederste halvdel av programmet.

Programmet er svært brukervennlig.

1. Start programmet

2. Velg Audio CD

3. Dra mp3-filene til feltet nederst (der det står dra og slipp filer her)

4. Trykk på brenn....

På kolonnen nederst vil du se hvor stor andel av CD-platen sangene tar. Fjern sanger dersom du kommer over på det røde feltet (>80 minutt)

takker

Lenke til kommentar

Sjekk om du kan spille av på en stue CD eller DVD spiller. Kan være at bilen ikke klarer en brent CD.

Formatet på nedlastet fil spiller jo ingen rolle hvis du har brent som audio CD.

Nei den fungerer ikke på hjemmespilleren heller, men når jeg brente sto det noe om at CD ikke var riktig eller for dårlig, men det er jo en CD-R proformance med 52X, kanskje det med 52X er sånn at jeg må stille på ved brenning ?

Lenke til kommentar

Du kan prøve med lav hastighet (f.eks 4x). Er lenge siden jeg brente audio CD, da satte jeg alltid ned hastigheten.

skal forsøke det, så da får en håpe

nå har jeg prøvd forskjellige konverteringer og lagret på CD, så får en se om det passer i bilstereo`n, jeg har brukt både WaveRad, CDBurnXP og Songr, alt lastet ned fra YouTube, og jeg har også brukt 240p ved nedlasting, så jeg har brukt ulike konverteringer og kopieringer og samlet på en CD,

CD jeg bruker er CD-R 52X multispeed 700MB, jeg har vært borti at brenningen i noen tilfeller ikke har godtatt denn CDn, vet ikke om annen CD fins som er bedre ?

Endret av merterje
Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd min CD (CD-R 52X multispeed 700MB) på både hjemmestereo og bilstereo`n uten at det fungerer, der står bare "No disk", lurer på om det er feil sort CD, om det er andre CDer som er bedre, enn om jeg har gjort noe feil på konverteringen/brenning/lagringen eller for dårlig CD ? Den funker ved avspilling på nettet da.

Endret av merterje
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...