Ferdizz Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Hei, prøver å få til et script(?) i php som sjekker om en gitt bruker er online på www.twitch.tv, men får det ikke til (er helt ny i php, har bare holdt meg i html/css til nå)... Her er det en som har fått til det jeg prøver på (men funker ikke atm ) Developing A Live Stream Status For Twitch.tv Users Etter litt googling fant jeg php kode for å få det til å fungere med livestream tjenesten www.justin.tv, men koden fungerer ikke med twitch.tv Her er koden: <?php header('content-type: image/png'); $stream = $_GET['stream']; $json_file = @file_get_contents("http://api.justin.tv/api/stream/list.json?channel={$stream}", 0, null, null); $json_array = json_decode($json_file, true); if ($json_array[0]['name'] == "live_user_{$stream}") { echo file_get_contents("online.png"); }else{ echo file_get_contents("offline.png"); } ?> Er det noen som kan hjelpe meg med å lage et enkelt script som gjør dette sjekker om en bruker er live eller ikke? Lenke til kommentar
forvirretoggal Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Har du sjekket ut Wiki'en til Twitch.tv angående developer API's? Ut i fra hva jeg leste der, så har du to alternativer for å hente data fra de: Enten et JS SDK eller REST API. Lenke til kommentar
Ferdizz Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Hmm, nei hadde ikke sjekket wiki'en, men etter å lese grundig igjennom får jeg fortsatt ikke til å sette sammen dette scriptet selv, har som sagt ikke de nødvendige kunnskapene... Lurte på om det var noen som hadde mulighet til å sette sammen dette scriptet ut ifra wikien og kodebiten jeg har i den første posten? Lenke til kommentar
Leakim Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Smekka sammen en liten snutt for dette. Tror ikke du får gjort det mye enklere <?php $page = file_get_contents("http://api.justin.tv/api/stream/list.json?channel=khezzu", 0, null, null); if ($page == ("[]")){ echo "Offline"; } else { echo "Online"; } ?> Denne koden ser om brukeren "khezzu" er online eller ei 1 Lenke til kommentar
Ferdizz Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 Tusen takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå