Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluscreen, treg booting, ++

Anbefalte innlegg

PC

Prosessor: 8300Q 2,5GHz -> 3,39GHz + bedre vifte

Ram: 4GB DDR2

PSU: Corsair HX 750W

GPU: GTX 460

Primary HD: Corsair Force GT 120GB SSD

Hovedkort: P5Q DDR2

Har en del problemer med denne pc'en en stund. Jeg bygget den selv med et hovedkort jeg hadde liggende (burde ha kjøpt DDR3) for vel 2,5 år siden.

Jeg har hatt bluescreens 2-3 ganger om dagen på tilfeldige tidspunkter like mye når jeg ikke gjør noe på pc'en som når jeg spiller, dette har foregått kanskje et halvt år, men oftere og oftere. Jeg begynnte også å oppleve chrome lukke seg automatisk for noen uker siden og vet ikke om det har noe med dette å gjøre.

Nå reinstallerte jeg windows etter å ha formatert/rensket SSD'en, men nå tar det gjerne 5-10 før booting ved oppstart. Før jeg reinstallerte tok det gjerne 0.5-1min.

Opplever fortsatt bluescreens, men nå står det ikke på skjermen helt til jeg skrur av selv, men pc'en restarter av seg selv. SSD'en har også av og til blitt borte fra BIOS slik at jeg har måttet restartet for så å finne den, og sette den først i bootingmenyen.

Jeg har hatt problemer med for lite RAM, men kan ikke huske å ha vært helt på top, men ofte rett under maks kapasitet. Har også noen ganger ved bruk av winrar men liten diskplass fullt opp SSD'en på et tidspunkt hvor jeg hadde to partisjoner.

Min teori er at SSD'en er litt syk og må byttes ut. Hva mener dere? Beklager for litt rotete tekst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det prøvde jeg nå, i det jeg hadde gjort alle trinnene og trykket proceed for å skifte driver så frøs pc'en. Den har stått sånn en time nå og tviler på at det skal være sånn. Må nok bare restarte pc'en igjen hvis det ikke skjer noe.

Edit: Hovedkortskjermen før booting menyen fryser etter dette desverre.

Edit 2: Den frøs lenge første gangen så jeg restartet den, nå nettopp varte det kanskje 5 min som vanlig før det gikk videre. Leser litt på denne: http://answers.yahoo...03151900AAHTGwY

Edit 3: Har faktisk ikke hatt noen problemer på ett døgn. Håper det holder seg.

Endret av diskus123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...