corsa91 Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Hei Jeg vurderer å søke Anvendt Datateknoloi ved Høgskolen i Oslo og Akershus men det jeg lurer på er hva jeg kan jobbe som og hvor jeg kan få jobber. Hva blir ca årslønna? Er det mange folk som trengs til det? Hva er forskjellen mellom Dataingeniør og Anvendt Datateknologi Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Hei! Går nå fjerde semester på Anvendt Data på HIOA. Når du fullfører utdanningen har du veldig mye valgmuligheter, både innenfor programmering og drift. Årslønna varierer veldig ut ifra hva jeg har hørt. Ja, markedet skriker etter IT-utdannete, vanligvis ikke noe problem å få seg jobb etter endt studie. Når det gjelder forskjellen mellom disse, fokuserer Dataingeniør studiet mer på matta, fysikk og kjemi, du får altså mer tyngde innenfor disse emnene. Ellers er det veldig mye likt, og vi tar ofte fag sammen med de som studerer Dataingeniør. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 13. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2013 Hvor er det jeg kan få meg jobber? Har dere like mange fag som dataing. og er det bare eksamen? Hei! Går nå fjerde semester på Anvendt Data på HIOA. Når du fullfører utdanningen har du veldig mye valgmuligheter, både innenfor programmering og drift. Årslønna varierer veldig ut ifra hva jeg har hørt. Ja, markedet skriker etter IT-utdannete, vanligvis ikke noe problem å få seg jobb etter endt studie. Når det gjelder forskjellen mellom disse, fokuserer Dataingeniør studiet mer på matta, fysikk og kjemi, du får altså mer tyngde innenfor disse emnene. Ellers er det veldig mye likt, og vi tar ofte fag sammen med de som studerer Dataingeniør. Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Hvor du kan få deg jobber? Nesten overalt; firmaer som driver med utvikling og konsultering og drift i forskjellige firmaer. Tre fag pr. semester. Både skriftelige eksamener og mappevurderinger, mye gruppearbeid. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Ok er det gøy? Lenke til kommentar
Muffinss Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Jeg liker meg ihvertfall veldig godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå