Gå til innhold

Anvendt Datateknologi ved HioA

corsa91

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer å søke Anvendt Datateknoloi ved Høgskolen i Oslo og Akershus men det jeg lurer på er hva jeg kan jobbe som og hvor jeg kan få jobber. Hva blir ca årslønna?

Er det mange folk som trengs til det?

Hva er forskjellen mellom Dataingeniør og Anvendt Datateknologi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Går nå fjerde semester på Anvendt Data på HIOA.

Når du fullfører utdanningen har du veldig mye valgmuligheter, både innenfor programmering og drift. Årslønna varierer veldig ut ifra hva jeg har hørt.

Ja, markedet skriker etter IT-utdannete, vanligvis ikke noe problem å få seg jobb etter endt studie.

Når det gjelder forskjellen mellom disse, fokuserer Dataingeniør studiet mer på matta, fysikk og kjemi, du får altså mer tyngde innenfor disse emnene. Ellers er det veldig mye likt, og vi tar ofte fag sammen med de som studerer Dataingeniør.

Lenke til kommentar

Hvor er det jeg kan få meg jobber? Har dere like mange fag som dataing. og er det bare eksamen?

Hei! Går nå fjerde semester på Anvendt Data på HIOA.

Når du fullfører utdanningen har du veldig mye valgmuligheter, både innenfor programmering og drift. Årslønna varierer veldig ut ifra hva jeg har hørt.

Ja, markedet skriker etter IT-utdannete, vanligvis ikke noe problem å få seg jobb etter endt studie.

Når det gjelder forskjellen mellom disse, fokuserer Dataingeniør studiet mer på matta, fysikk og kjemi, du får altså mer tyngde innenfor disse emnene. Ellers er det veldig mye likt, og vi tar ofte fag sammen med de som studerer Dataingeniør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...