Gå til innhold

3d jobber?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har nylig startet et firma sammen med noen kompiser, hvor vi skal levere 3d tjenester til folk. Alt fra artitektsvisualisering, logo og div. design. Vi er ganske fersk i markedet, og det jeg lurer på er om noen har gjort noe lignende jobber selv? Og i så fall hvordan dere skaffet dere kunder.

Vi har laget en facebook side som vi deler ut med venner, og er i gang med å lage hjemmeside, men ingen av oss har startet opp firma før så vi er på litt "unfamiliar territory"

Setter stort pris på tips dere vil dele med meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.3dhue.com/viewforum.php?f=76

(heile det forumet der er et stort kraftig marked (norsk)

http://www.storedyret.com/forum/viewforum.php?f=4&sid=d56437f1307b977c691c1b9e931ee2ec

her har du au en del (norsk)

http://forums.cgsociety.org/

internasjonalt marked ;)

på alle disse sidane kan du legge ut annonser og folk legge ut om de trenger jobb og sånt og mange bruker det og det er veldig bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

jeg har hatt flere gode erfaringer derifra ja. jeg holder på som freelanser og har fått et par jobber gjennom den sida der.

det er nok av folk som holder på med 3D som trenger jobb.

Legger du ut annonse om at du trenger folk og legger det ut som privatperson så er det et helt anna ballspill enn å legge ut som firma.

3dhue bruker ejg mest og har fått flere jobber der, har au fått enormt mye hjelp i fra folk der og det er et veldig aktivt forum.

produsentene av trolljegeren filmen er aktive der, flere som holder på med tv2 reklamer, og flere norske stuioer er ganske så aktive der. det er kanskje ikek dem du søker etter nå men det er mye enkeltpersoner som holder på med freelansing som er på utkikk etter arbeid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Blir nok litt annonsering på de sidene ja :) Takk for tilbakemelding.

En annen sak jeg også lurte på: hvordan order du med betaling/tidsbegrensing? Vi vet sånn omtrent hvor lang tid vi kommer til å bruke på et prosjekt, men uten noe erfaring så er det vanskelig å beregne. Hva er egentlig normalt å ta betalt? Timelønn? Milepæl betaling?

Hva skjer om kunden krever at vi skal forandre noe, har vi da rett på overtidsbetaling?

Lenke til kommentar

hva some r normalt å ta betalt er veldig individuelt fra jobb til jobb elelr stilling til stilling. der ville jeg har googlet en del og prøvd å funent referanse til det dere skal gjøre liksom. det er et vanskelig emnet akkurat det der.

Det er flere metoder du kan gjøre det på og du må finne din måte å gjøre det på, der du føler deg trygg og de ansatta føler seg trygge.

om kunden krever forandring så kommer det helt ann på din avtale med kunden om hva du har rett på.

jeg merker du spør etter en del her og jeg kan ikek si alle detaljer og sånt. men det ejg kan gi deg er et mega råd:

Sett deg ned, tenk over absolutt alt, hver minste lille ting som er innenfor dette (betaling, kunde, ansatte, hva som må gjøres, timene, moms, tid, utgifter, etc etc.) og skriv tingane ned og lag en god plan. hold alle avtaler du her med personer skriftlige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...