Gå til innhold

Bildeproblemer med Sony KDL-40HX75G

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ny tv, altså Sony KDL-40HX75G. Jeg blir ikke fornøyd med bildene den gir.

I går hadde jeg tenkt til å levere den tilbake. Jeg nevnte problemene(uklare, ofte ufokuserte ansikter, skurrete bilder). Problemet da var at jeg hadde brukt scart-kabel istedenfor HDMI.

I går koblet jeg til med HDMI, og det har blitt bedre. Men kun på HD-kanalene(nrk 1, tv2 osv), men på kanaler som FEM og tv norge så har ikke bildet blitt bedre. Hva er problemet, og hvordan kan jeg fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kanalene sendes ikke i HD som du sier, så da blir bildekvaliteten en del dårligere, da kan det virke som scart-kvalitet. Det kan også hende TV-en din har flust med auto-funksjoner og dilldall som gjør at bildekvaliteten kan virke dårlig, du kan ta en kikk i menyen å se om du finner noe slikt.

Lenke til kommentar

Så problemet vil være tilstede om jeg går for en annen tv også, da? Foreldrene mine har en LCD-tv, de har like bra bildekvalitet på alle kanalene. Men det blir kanskje annerledes med en LED-tv.

Jeg har prøvd meg inne på bildeinnstillingene. Uansett hva jeg endrer på så blir bildet like dårlig på kanalene som ikke er HD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...