SyrinxGC Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 har 2 PCer koblet sammen ved hjelp av Sygate Home network (begge maskiner kjører forøvrig Windows 2000 Pro). Klienten kjører ofte P2P software med så stort hell at det iblant er så godt som umulig å surfe med den andre maskinen. Finnes det noen måte å kontrollere båndbredden som serveren gir til klienten (har ADSL 256kbit) linje. På forhånd takk for svar! Skjønner ikke hva man skulle gjort uten forum som dette!!! :-) SyrinxGC Lenke til kommentar
rwu Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 hadde samme prob.. fant ut at www.netlimiter.com passet utmerket! Lenke til kommentar
K.Austheim Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Kan også annbefale NetLimiter. Fungerer glimmrende til sitt formål. Det at du kan bestemme hastigheten hvert enkelt program skal tildeles, gjør det bare enda mer genialt. Jeg har iallefall funnet det veldig hendig å begrense uploadhastigheten litt. Sliter med ei crappy adsl linje :wink: Lenke til kommentar
SyrinxGC Skrevet 13. september 2003 Forfatter Del Skrevet 13. september 2003 Takk for forslag! har forsøkt med Netlimiter - men - selv om det lokale nettverket bruker mer båndbredde en andre program på serveren kan jeg bare se de lokale programmene i Netlimiter (f.eks. K-lite og Iexplorer). Overall download og upload rate er bare summen av de lokale programmene - ikke det som går til LAN. Noen som kan forklare hva jeg ev. gjør feil. :-? Kan ikke si jeg oppfatter help-fila til Netlimiter som særlig matnyttig :-( SyrinxGC Lenke til kommentar
Tempus Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Hvis du better fra Sygate Home Network til Sygate Office Network på serveren så er det innbygd en funksjon for å begrense båndbredden til klienter Lenke til kommentar
SyrinxGC Skrevet 13. september 2003 Forfatter Del Skrevet 13. september 2003 Takk Tempus Forsåvidt interssant forlag, ..... men da snakker vi om et utlegg på adskillige hundrelapper. Du må nemlig kjøpe minimum en 5-bruker lisens til Office nettwork. (for home nettwork er lisensen for minimum 3-brukere). Finnes det noe mer "økonomiske" alternativ? SyrinxGC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå