Gå til innhold

Hvilken skole er det best å ta elektro/automasjonsingeniør-utdanning?

l0mpe

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å bli elektroingeinør med spsialisering innen automasjon/kybernetikk. jeg har mest lyst til å gå kybernetikk på ntnu, men tror ikke jeg har gode nok karakterer for å komme inn der. derfor ser jeg etter andre alternativer. så lurer på hvilken skole som er best å ta elektroingeniørutdanning på? gjerne kom med egne erfaringer fra den skolen dere har gått på.

Endret av l0mpe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tar min bachelor og master ved Universitet i Stavanger. Grunnet manglende interesse for elektro så er det faktisk ikke opptakskrav på dette studiet (men tidvis mye frafall, så det er definitivt ikke enkelt). Dette studiet fikk i fjor en endring som etter hva jeg har forstått gjør det mer rettet mot robotindustrien. Det som er verdt å nevne her er at du i forhold til NTNU, faktisk har en grad etter 3 år med skole. Når du har fullført 3 år og om du har gode nok karakterer så kan du forsette på en master innen kybernetikk/signalbehandling.

Når jeg leser innlegget ditt så ser jeg at du spør om hvilken skole som er best å ta utdannelsen sin ved. Jeg tror det som er viktigst er å finne et studie hvor de har emner som du tror du vil interessere deg for. Skulle du ende opp med et studie hvor du misslike mange emner så vil jeg tro at det kommer til å gå dårlig for deg - uansett hvor skoleflink du skulle være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...