nerikk Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Hei, Har en Samsung Galaxy SII Som plutselig ut av det blå nekter å ringe og kan heller ikke motta samtaler. Når jeg prøver å ringe et nummer kommer det opp en beskjed som sier "Ikke registrert på nettverket". Får også en lignende beskjed når jeg prøver å sende meldinger. Er det noen som vet hva det betyr og isåfall hvordan jeg kan fikse det? Har prøvd å skru av/på telefonen uten håp. Mobilen viser at den har dekning. Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Det kan være hardware relatert og da må den inn på service.. På service vil de ta en factory reset uansett, så du kan jo starte med å ta backup av det du trenger og resette telefonen til fabrikkinstillinger selv.. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Har i løpet av mine 9 år som mobiltekniker sett hardware feil på en telefon som indikerer dekning men som kvitterer med "Ikke registrert på nettverket" sånn ca 5 ganger. Har sett feilen mange ganger, men "aldri" som hardwarefeil. Det er i de aller fleste tilfeller enten vært software (gjør som Mitra sier - factory reset), ikke betalt regning, sperret på eir, eller defekt simkort. 2 Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Har i løpet av mine 9 år som mobiltekniker sett hardware feil på en telefon som indikerer dekning men som kvitterer med "Ikke registrert på nettverket" sånn ca 5 ganger. Har sett feilen mange ganger, men "aldri" som hardwarefeil. Det er i de aller fleste tilfeller enten vært software (gjør som Mitra sier - factory reset), ikke betalt regning, sperret på eir, eller defekt simkort. Jeg går litt off topic her.. Spørsmålet har du sikkert fått mange ganger, men siden du er en erfaren mobilteknikker.. Hvordan ser dere på en telefon som kommer inn med ROOT? Legger den til side og sier at dette er ikke lengere en garanti sak, eller hender det at dere ser litt mellom fingrene? Er det måter for dere å finne ut om en telefon har hatt custom ROM eller har vært ROOT'a når man bruker "triangle away" ol? Jeg spør, siden det er sånne spørsmål som gnager meg litt.. S2'en min hadde jeg alt mulig forskjellige ROM's på og hadde aldri noen problemer, bortsett fra en soft brick jeg fiksa selv. (Har den som backup tlf nå.) S3'en min har jeg kun ROOT på for å bruke Titanium Backup og et tyveri/sporings program. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Ja du har rett. Jeg har fått spørsmålet mange ganger. Har også skrevet noe om det på forumet. F.eks her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1463617&st=0&p=19748984entry19748984 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Hadde samme problem med min S2. Det var forårsaket av at SIM-kort var dekativert av operatøren min når jeg byttet abo. Hvis du har mulighet, så prøv et annet SIM-kort i telefonen. Eventuelt kan du se om telefonen gir samme beskjed om du taster inn 112 som nummer (bare legg på før telefonen kobler opp samtalen). Lenke til kommentar
nerikk Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Fant ut idag at sim kortet funket helt fint i en annen telefon. Så da er det ikke SIM-kortet eller abonnementet. Jah, prøvde også en Factory Reset uten hell. Er det noen muligheter igjen utenom å sende den på rep? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Prøv et annet simkort i din telefon. Jeg setter ei krone på sperret i eir. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå