weebl Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Hei! Da er det slik at jeg er i gang med planer for å oppgradere maskinen min og skal da bytte ut cpu, hk og ram til en socket 2011 løsning basert på en intel i7 3820 og et Gigabyte GA-X79-UD3, det som er greia er at jeg gjerne vil ta med den gode gamle (og meget kapable) kjøleren min, thermalright ultra extreme 120 over på det nye hovedkortet. Men da må jeg jo ha noen braketter som passer denne platformen, tror jeg.... jeg har sett at det fins slike for 1336 socket, men ikke 2011 og ikke vet jeg hvordan de nyere generasjonene av HK er med bakoverkompatibilitet og plassering av monteringshull for cpu kjøler sammenlignet med socket 775 som jeg nå bruker. er det noen som henger litt mere med på denne fronten som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 19. januar 2013 Del Skrevet 19. januar 2013 (endret) Det kan kanskje være noe her: TRUE-120 on LGA2011 http://hardforum.com...d.php?t=1699396 Jeg er i nabo-båten, med ønske om Ultra 120 eXtreme på s1155 (Black eller Copper, har ikke bestemt meg ennå), så jeg har kjøpt BTK-pakken i tråden over. Jeg er dog redd for at det beste, endelige svaret før man får prøvd er "definitivt kanskje", så jeg rasket med meg en Noctua NH-U12P SE2 just in case - har ikke lyst til å stå over 10-15k-boksen min, klar for å sette den sammen, og når CPUen og kjøler skal på, først da finner ut at "å, f**n!". Rent teoretisk kan man spørre seg om man trenger så store kjølere på dagens CPUer, med deres lavere TDP, men hey; når kan man ha for god kjøling? Endret 19. januar 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
weebl Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Skal man ha bad-ass pc må man ha bad-ass kjøler også Og en intel 3820 som jeg nå har investert i har en TDP på 25watt mer enn min q6600, jeg var nok heller ikke så gutsy som deg å satsa på at det kom til å funke så i første omgang så har jeg kjøpt en av de der corsair all in one vannkjølingene så får jeg se hvordan den duger. Den gamle pcen skal uansett reinkarneres som enten stuepc eller server og da satser jeg på å få plass til dette beistet av en kjøler inni. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Skal man ha bad-ass pc må man ha bad-ass kjøler også This! Derfor satte jeg en Delta GFB1212VHW bak TRUE Black-kjøleren i min forrige boks, samt en 870CFM bilvifte (med en 100W "industri"-rheostat - tar 3x 5,1/4"-brønner - for å styre den) i sidedøren. Fatter ikke hvorfor den PCen ble sammenliknet med en høytørke hver gang jeg skrudde den på på LAN... Og en intel 3820 som jeg nå har investert i har en TDP på 25watt mer enn min q6600... Et slikt utsagn overrasket meg faktisk; jeg ville aldri ha gjettet på at selv s2011-CPUene har en høyere TDP enn s775-CPUene. Etter en kjapp sjekk på Komplett har jo 3820 samme TPD som min gamle CPU, QX9650; 130W. Wow, trodde ikke det fantes CPUer med så høy TDP idag - men heldigvis har ytelsen pr. Watt blitt noe bedre siden dengang. Og også i likhet med deg; den gamle PCen skal brukes som server. Menneh, når du kommer så langt som til monteringen, post gjerne om du klarte å montere TRUE-kjøleren din på s2011 - jeg har heller ikke kommet så langt som til monteringen ennå, men jeg har et håp. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 Får legge inn en ordre på et kit ja tror jeg så bruker jeg den mest potente evt. mest estetiske kjøleren på s2011, tenker at jeg skal få pimpa opp kabbisen litt denne gangen så får se hva som passer best, redd for at 2*geforce 670 og en TRUE inni et lian li pc-a05n blir vel trangt, skal jo tross alt være plass til luft inni kassa også. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 20. januar 2013 Del Skrevet 20. januar 2013 Send en mail til Techbay og Netshop om de kan skaffe den BTK-pakken (de fører Thermalright, selv om jeg er redd begge vil gi negativt svar) før du prøver å bestille fra USA. Med mindre du har noen triks for hvordan bestille derfra, så vil det nok bli veldig dyrt - og det er fraktkostnadene som vil koste mest. Ikke for å øke negativiteten, men når jeg googlet det kabinettet ditt, så kan jeg ikke helt se for meg 2x 670 + TRUE inni der...men Lian Li's kabinettløsninger, og hva det faktisk er plass til, har overrasket meg før, så det vil ikke forbause meg om det går. Angående det estetiske, så vil jeg påstå at TRUE er langt mer "nice" enn f.eks. alt Noctua har å by på. Planen min (hvis BTK-festet passer) er TRUE Black + 2stk. Noiseblocker PL2 i push/pull montert i vifteholdere (så hele CPU-kjøleløsningen vil være svart) montert på et Sabertooth Z77. Kabinettet er et Lian Li V1020...som jeg planlegger å få hellakkert i gull metallic. Spesielt, men unikt, me thinks. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2013 Det er utrolig hva det er plass til i den lille kassa, harddisk rammen forsvinner da jeg har server som står for lagring av musikk, film, serier osv. I selve maskinen skal jeg ha en intel 330 ssd (muligens en til etter hvert) samt en samsung f4 2tb disk som skal stå i en scythe himuro. og en optisk enhet og dette får jeg plass til i de to 5"25 brønnene pluss floppybrønnen. Blir nok tight med 2*670 men man må lide litt for e-penisen Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 (endret) Just an update: Jeg kan da bekrefte at "Thermalright VX BTK II Bolt-Thru-Kit" passer no problem med Thermalright TRUE Black på s1155, Sabertooth Z77: http://www.frozencpu...ue_Spirit_.html ...Jeg kan ikke se noen problemer med få samme bracket til å passe på 2011. Men disse må nok være med (uten at jeg kan si hva forskjellen er på s1155 og 2011): "Thermalright LGA 2011 Mounting Screw Set" http://www.frozencpu...l?tl=g40c14s222 Jeg prøvde å få et bra bilde med kjøleren montert, men med Thermal Armor, RAM-brikker, kjøleribbe og 2 vifter i brackets i svart farge + masse skygge, så ble det for mye for kameraet mitt i de omgivelsene jeg hadde tilgjengelig.. Endret 14. mars 2013 av Paladin@LANur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå