Mannen med ljåen Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Hei Jeg har en Samsung 6-serie Smart-TV. Jeg har også en MacBook Pro fra 2010, med OSX Lion . Det jeg lurer på, er om jeg kan se skjermbildet fra Mac*en på Smart-TVen. Mobiltelefonene klarer det via noe som kalles DLNA. Da deles riktignok bare bilder og videoer, ikke selve brukergrensesnittet. Men det er en begynnelse. Men jeg vil gjerne kunne se YouTube på TVen. Finne en YouTube-video på PCen, og se den på 46 tommer. Kan jeg se skjermbildet fra laptopen uten å bruke ledning? Såvidt jeg har skjønt burde jeg ha nyere Mac, og nyere versjon av OSX. Det er greit. Kjøper muligens snart ny Mac uansett. Nyere Mac kan dele video med AppleTV. Men hva er vitsen med å kjøpe AppleTV når jeg har Smart-TV? Det er teknisk mulig å bruke den TVen jeg har, uten å bruke Apple-TV. Men har denne gylne muligheten blitt sabotert av proprietære standarder og tvilsomme forretningsmetoder, eller kan jeg sende bildet fra en ny Mac direkte til en Smart-TV? Lenke til kommentar
rcambiz Skrevet 14. januar 2013 Del Skrevet 14. januar 2013 Så vidt jeg vet så går det dessverre ikke. Har prøvd det selv. Smart Tver har jo Youtube-App som du kan bruke. Hvis du mener det er vanskelig å skrive med fjernkontrollen, så kan du kjøpe trådløs mus og tastatur og koble til TVen. Ellers kan du bruke mobilen din til å dele Youtube videoer fra den til Smart TVen uten noe 3.parts App. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 Klarer Windows 8 eller Ubuntu å gjøre dette, da? Da kan jeg bruke det i stedet for OSX. Eventuellt om det finnes en uoffisiell driver for Macen ??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå