^fmj Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) Har sett på nevnte pc for en bekjent. Har søkt en del rundt og ser at det er flere som har akkurat denne pcen og at den blir varm. Pcen fungerer ikke i spill slik som den har gjort tidligere. Jeg har kjørt noen tester. I 3dmark 2011 scoret den overall bedre enn forventet, men mye dårligere på physics enn det som er normalt ifølge de tallene som dukket opp. Var oppe i 98 grader under 3dmark-testen. Det var noen ulumskheter på den, men de er borte etter god hjelp. Også oppdatert bios, for det var flere som skrev at det skulle bedre ting. Har oppdatert drivere osv. Jeg syns heller ikke at det kommer noe luft å snakke om ut av vifteuttaket. Den er cirka 2 år gammel. Mine mistanker fører meg til at det er støv som blokkerer. Forslag til andre ting jeg kan prøve eller sjekke? Demontering er siste utvei. Endret 12. januar 2013 av ^fmj Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Støvfjerning er nok det mest effektive du kan prøve. Du har jo allerede oppdatert drivere og bios. Ett støre prosjekt er jo å formatere elelr ta recovery. Med ulumskheter er det vel alltid en usikkerhet om alt virkelig er borte, og hvilke skader det har gjort. Lenke til kommentar
dolten Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Ser at det er meir vanskelig å få rengjort denne modellen enn vanligt. Men uansett du må prøve å støvblåse med luft eit par ganger i året på bærbare for å holde den nokenlunde kjølig. Her kan du følge guiden til han åpner tastaturet, fra der er det bare å blåse/rense viften ren. http://www.youtube.com/watch?v=maoRU9NhyJo Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Synes generelt ALLE laptoper burde hatt luker man kunne åpne enkelt for å fjerne støv. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 Har sett en lignende video ja, derfor jeg ser på det som siste utvei. Jeg er litt mer reservert når det ikke er mine pcer, spesielt de av litt nyere dato. Har enkelte produsenter mistenkt for å gjøre det vanskeligst mulig, slik at de aller fleste ikke tar sjansen og leverer den inn. Glemte å skrive at han nylig har tatt recovery på pcen, uten bedring. Jeg prøvde å kjøre 3dmark i noe kjøligere omgivelser, da ble physics-scoren meget bedre. Et godt stykke over det som var forventet, da er det vel bare å ta på seg silkehanskene og se om man har rett eller ikke. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 13. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2013 Det var tett ja. Lenke til kommentar
dolten Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Det var tett ja. Yikees:) Fortell oss om tempen etterpå. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2013 En liten update. Physics-scoren på 3dmark gikk i taket, nesten en dobling. Cpuen stoppa på 73ish og skjermkortet 60ish. En klar forebdring i alle fall. Prime95 dro cpuen tett over 80. Vifteområdet på pcen blir ikke i nærheten av like varmt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå