Gå til innhold

[Løst] Harddisk vil ikke la meg bruke alt!

Anbefalte innlegg

Har en 3TB seagate barracuda som lar meg kun bruke 2 tb. nå har jeg allered e lagt inn ca. 38 gig der og lurer på om det er en rask måte å få den til å bli 3 tb istedetfor 2. Må jeg formatere den 3tb før jeg kan få den til å funke rikitg.. altså at jeg kan bruke 3tb istedetfor 2tb.?

:) Har windows Home premium 7 foresten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Forsøk å gå inn på datamaskin behandling, deretter lagringsplass, igjen deretter diskbehandling.

Velg den harddisken det gjelder, det vil sikkert stå en linje med noe blå farget (tildelt), og noe svart farget (utildelt). Høyreklikk på den blå fargede delen, og trykk på utvid volum. Da skal det som er farget svart forsvinne, og bli lagt til det som er blåfarget.

Lenke til kommentar

Forsøk å gå inn på datamaskin behandling, deretter lagringsplass, igjen deretter diskbehandling.

Velg den harddisken det gjelder, det vil sikkert stå en linje med noe blå farget (tildelt), og noe svart farget (utildelt). Høyreklikk på den blå fargede delen, og trykk på utvid volum. Da skal det som er farget svart forsvinne, og bli lagt til det som er blåfarget.

den der faktisk..

Lenke til kommentar

En annen viktig sak for Windows er at MBR kreves for oppstart, GPT kan IKKE brukes som oppstartsdisk om du ikke har EFI BIOS på maskinen.

GPT kan brukes som oppstartsdisk for windows 8 og med litt triksing og fiksing kan dette også gjøres med Windows 7 (Skjønt du har EFI Bios).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...