NorwegianSF Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Hei, Jeg er ikke helt sikker på om dette er riktig plass men jeg prøver meg her allikevel... Jeg har satt opp en mysql server på en linux server som kjører Ubuntu 12.10. Jeg kjører også en ProFTP-server som benytter mysql for å holde orden på brukerne. Dette har fungert bra helt til jeg prøvde å sette opp mysql til å godta remote access så jeg kan koble til serveren fra utsiden av nettverket hjemme. I my.cnf(selve config fila for mysql) så har jeg satt bind-address til å være den IPen som jeg har utad hjemme(84.234.xxx.xx) og etter det så har det bare vært problemer. Nå fungerer ikke ProFTP fordi den ikke får koblet til mySQL, jeg mistenker at ProFTP bare prøver å koble til via localhost. Så derfor lurer jeg på om jeg kan sette bind-address til noe som tillater både localhost og eksterne connections,? Lenke til kommentar
quantum Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Det står i dokumentasjonen at hvis du binder til 0.0.0.0 så lytter den på alle ip4-intrefaces. http://dev.mysql.com/doc/refman/5.5/en/server-options.html#option_mysqld_bind-address Lenke til kommentar
NorwegianSF Skrevet 13. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2013 Jeg prøvde det nå nettopp og da fungerer det fint med ProFTP men ikke for PHP scripter som prøver å koble til via IPen jeg har hjemme eller når jeg prøver å sette opp tilkobling til DBen fra Visual Studio 2010. Lenke til kommentar
NorwegianSF Skrevet 13. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2013 Av en eller annen grunn så har det startet å fungere nå. Jeg tror løsningen var å sette bind-address til 0.0.0.0 og selv om jeg restartet mySQL så fungerte det ikke før nå, 3 timer senere :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå