Gå til innhold

Den beste street car


do'h

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vær vennlig og ikke kom med masse usaklige kommentarer til dette innlegget. Jeg prøver å være objektiv og saklig, men dersom du har noe å utsette på meg og mine synspunkter så kan du såklart rette på meg..

 

Så over til det vesentlige:

 

R34 Specifications as tested by Road and Track February 1999

 

Horsepower 277 bhp @ 6800 rpm

Torque 293 lb-ft @ 4400 rpm

 

Acceleration

0-40 mph 2.7

0-60 mph 5.2

0-80 mph 8.7

0-100 mph 13.0

 

0-1320 ft (1/4 mile) 13.7 @ 103.5 mph

 

Braking

From 60 mph 120 ft

From 80 mph 204 ft

 

Handling

200 ft skidpad 0.89 g

700 ft slalom 60.8 mph

 

Fuel Economy

Normal Driving 22.8 mpg

 

Interior Noise

Idle in neutral 52 dBA

Maximum 1st gear 78 dBA

70 mph 76 dBA

 

Joda, dette er imponerende, men

 

2002 Chevrolet Corvette z06 specifications:

 

Horsepower 405 @ 6000 rpm

Torque 400 lb-ft @ 4800 rpm

 

Acceleration

0-40 mph 2.75

0-60 mph 3.9

0-80 mph 6.41

0-100 mph 9.2

 

0-1320 ft (1/4 mile) 12.4 @ 116 mph

 

Braking

From 60 mph 104 ft

From 80 mph 202 ft

 

Handling

Lateral Accel. 1.03 g

 

Fuel Economy

City: 12.3 l/100 km (23 mpg)

Hwy: 7.7 l/100 km (37 mpg)

 

Beklager at jeg ikke fant støymålinger for corvetten.

 

Skal man oppsummere ser det ut til at corvetten vinner klart i alle mulige kategorier.. til og med bensinforbruk! Dette er da rett fra samlebåndet, og kun på papiret. Men jeg holder en liten knapp på at corvetten er bedre i virkeligheten også jeg da!

 

Eneste grunn jeg ser til å velge en skyline må være bakseteplassen ;) Men med slike superbiler så er det ikke bestandig prestanda som avgjør.. Er man en skylinefantast ville man aldri funnet på å ta i en corvette engang, og vice versa!

Lenke til kommentar
må også nevne at corvetta er mye bedre og trimme!

sjekk ligenfelter 427tt du ;)

der har vi et råskinn som tar alt av porcher, ferarrier, lamboer o.l

 

jeg mener rett fra samlebåndet

 

need I say more? ALLE biler kan blodtrimmes dersom man har nok penger.. Men utgangspunktet er viktigere i mine øyner

Lenke til kommentar
må også nevne at corvetta er mye bedre og trimme!

sjekk ligenfelter 427tt du ;)

der har vi et råskinn som tar alt av porcher, ferarrier, lamboer o.l

poenget med amerikanske biler er at de går fort RETT fram. altså dragrace i lyskryss osv er den bra. på bane blir den frakjørt fra de aller fleste europeiske sportsbiler.

 

 

ps det heter porsche

Lenke til kommentar
må også nevne at corvetta er mye bedre og trimme!

sjekk ligenfelter 427tt du ;)

der har vi et råskinn som tar alt av porcher, ferarrier, lamboer o.l

poenget med amerikanske biler er at de går fort RETT fram. altså dragrace i lyskryss osv er den bra. på bane blir den frakjørt fra de aller fleste europeiske sportsbiler.

 

og japanske sportsbiler :D

Lenke til kommentar
Mener å ha lest at toyota mr2 klarer ca 1,2. Det er vel svingradius det er snakk om??

 

Toyota 1996 MR2 Turbo

 

Lateral Acceleration

0.86g

 

EPA City / Hwy

20 / 27 mpg

 

Utrolig, 'vetten har til og med lavere bensinforbruk!

Nå snakker jeg om mr2 mk1. Den sitter MYE bedre enn en mk2 pga lavere vekt og lavere tyngdepunkt

Lenke til kommentar
må også nevne at corvetta er mye bedre og trimme!

sjekk ligenfelter 427tt du ;)

der har vi et råskinn som tar alt av porcher, ferarrier, lamboer o.l

 

Nei, skyline motoren ble designa for over 500hk, men pga syke avgifter i japan?(der skyline blir produsert) når en motor har over 280hk, bremsa de den ner en god del.. så uten så og si noen problemer har du over 500hk i en skyline... men er enig med deg ligenfelter 427tt er bare RÅ!!

Lenke til kommentar
må vel si Mclaren F1 ..

den er jo den raskeste gatebilen i verden ......

og da finnes det jo ingen bedre enn den ...

sier seg selv

 

og mens vi snakker om hvilken side rattet er på .. så er rattet i den i .. midten .. enkelt og greit ..

 

Må vel rette på deg å si Koenigsegg CC. Toppfart på 240+ mph er litt :D

Lenke til kommentar
må vel si Mclaren F1 ..

den er jo den raskeste gatebilen i verden ......

og da finnes det jo ingen bedre enn den ...

sier seg selv

 

og mens vi snakker om hvilken side rattet er på .. så er rattet i den i .. midten .. enkelt og greit ..

 

Må vel rette på deg å si Koenigsegg CC. Toppfart på 240+ mph er litt :D

beklager .. men da må jeg rette deg .. det er en spesial bil .. er bare byggd 1 .. og kan ikke kjøpes ..

det er en prototype .. ikke en gatebil ..

Mclaren F1 holder fortsatt rekorden for Gatebiler .. det er gatebiler denne tråden handler om ....

 

 

eller har den blitt satt i produksjon? ... det sier ikke verdens største Bil side .. Autoindex.org .. siden de har info om alle biler og alle produsenter .. og alle tuning firma ...så velger jeg å stole på de på denne saken ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...