branick Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Hei. Jeg har ikke funnet et godt svar på dette ved hjelp av google på egenhånd så jeg tyr til deres ekspertise her inne. Mitt oppsett er veldig enkelt. 1 stk ssd der windows ligger med programmer og spill. 2 stk 2TB i raid 0 som lagringsdisk. Ved en oppgradering til windows 8, vil dette raidet bli utilgjengelig? Vil det eventuelt være mulig å gjenopprette raid'et uten filtap? Har det noe å si om raidet er konfigurert via bios eller satt opp via diskbehandling i windows? Mitt er satt opp via diskbehandling i windows. Jeg vil foretrekke en ren installasjon av windows 8 fremfor en oppgradering, men velger oppgradering hvis det er eneste mulighet for å beholde filene intakt på raid'et. Øivind. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Du har vel backup av det som er på lagringsdisken og kan gjenopprette dette uansett? (raid 0 er ikke sikkert....) Lenke til kommentar
branick Skrevet 12. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2013 Du har vel backup av det som er på lagringsdisken og kan gjenopprette dette uansett? (raid 0 er ikke sikkert....) Bilder og dukumenter har jeg backup av, det resterende er musikk filmer og serier jeg har lagret over årene. Jeg kan informere om at alle filer ble behold på samme plassering, alle programmer ble liggende der de lå, like funksjonelle, og de ikonene jeg hadde på skrivebordet lå fortsatt der etter oppgraderingen. Dette gjelder naturligvis ekte kopier av windows, jeg vet ikke hvordan piratversjoner vil gjøre det. Angående raid 0 er det valgt pga videoredigering og litt ekstra hastighet for større prosjekter. ikke pga sikkerhet. Spørsmålet i første post var pga latskap rundt det å flytte filer til ekstern hdd og så tilbake igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå