Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Irriterende dott i øret, mye voks!

Sanchez_

Anbefalte innlegg

De siste to årene har jeg hatt mye problemer med dott i venstre øre. Når jeg vasker meg der eller bruker Q-tips, er det alltid fryktelig mye ørevoks som kommer ut. Langt mer enn på høyre side. Det skal sies at jeg ikke er verdens flinkeste til å vaske ørene, men jeg har virkelig ikke hørt noen andre som sliter med det samme som meg: I skrivende stund hører jeg nesten ingenting på venstresiden. Det er akkurat som jeg har en stor dott som ikke vil bort. Disse dottene kommer stadig, og kun i venstre. De kommer som oftest om natten hvor jeg våkner med dem, eller om jeg klør meg i øret/lukker øret inntil åpningen (hvis du skjønner). Av og til forsvinner de av seg selv etter noen minutter eller timer, andre ganger får jeg de til å forsvinne selv ved å trykke inn til øret noen ganger. Mens en gang i blant tar det fryktelig lang tid før de blir borte. Og nå har jeg snart hatt denne dotten non-stop i to uker, noe som passet perfekt da mitt nybestilte hifi-anlegg dukket opp i posten og jeg hører dårlig.

I 2012 opplevde jeg å ha en dott sammenhengende i over 2 måneder. Etter ca fire uker gikk jeg til fastlegen, og han henviste meg til øre-nese-hals-spesialist, som jeg selvsagt måtte vente i over fem uker på. Han brukte en liten støvsuger i øret, og fikk sugd ut en ekstrem mengde voks (han holdt seriøst på i 8-10 minutter med suging). Han sa at i høyre var det nesten ingen voks, noe som tydet på at det visstnok ikke hadde noe med hygiene å gjøre.

Men nå er jeg her altså igjen, og jeg føler denne dotten ikke kommer til å forsvinne av seg selv på en god stund. Jeg har ikke lyst å gå til legen, både fordi jeg ikke har råd, og fordi jeg ikke vil vente i evigheter på time hos spesialist.

Er det noen som har tips til meg eller har noen som helst anelse om hva det er jeg sliter med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...