Gå til innhold

[Løst] Vurderer en ny pc men bør jeg velge Win 8

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en pc som er inne på 3 gangs service og den blir garantert hevet. Det er altså en HP pavilion. Jeg har fått høre at jeg kan velge en pc eller kjøpe en som er dyrere eller billigere enn den men problemet er at de fleste pcene kommer med Win8. Jeg har en lisens til Windows8 Pro som jeg brukte i noen 2 mnd før jeg nedgraderte og sendte den inn til service.

Spørsmålet blir om det er mulig å kjøpe en pc med Win 8 og nedgradere ?

De fleste Win 8 pcene kommer med Home premium så da kan jeg evt oppgradere til Win8 Pro.

Har bare hatt problemer med Win 8 siden den ikke støtter de tingene jeg trenger. Ble vist en dårligere versjon eller tilsvarende av Windows Vista derfor.

Pcene jeg kan velge er fra Elkjøp,

Har sett litt på pcene fra Samsung. Men HP er nå utelukket siden de er dårlig kvalitet. Kom med andre forslag hvis du har noe evt hvordan jeg fikser nedgraderinga.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel jeg har ikke pøvd det.. men ut fra de jeg kjenner som har det.. har alltid gått tilbake til windows 7 på grunn av det tar mange ressurser å ustabilt! ja det er vel muli å nedgradere viss man sletter å formater alt på pcn.. åså legge inn det..

Lenke til kommentar

Har selv fått pc i dag faktisk. Win 8.. Helt ok! Får jo en egen side som er akkurat som før, bortsett fra at søk/kjør osv er andre steder... Ellers er det ikke noe problem! Når det gjelder stabilitet/gaming/ressurser kan jeg ikke si noe om. Men jeg synes ikke win8 var såååå altfor uvant/dritt nå i starten ihvertfall!

Lenke til kommentar

Så lenge en PC selges med win8 fungerer jo ting normalt som de skal. Derimot er min opplevelse at når man skal installere selv med en blanding av komponter (og eventuelt eldre komponenter) kommer også problemene... Dette er forsåvidt det samme som har skjedd ved starten av de andre windowsversjonene, og jeg sier ikke at win8 er dårlig, men foreløpig holder jeg meg til win7 da det fungerer. Kort sagt synes jeg win8 må modnes mer før jeg anbefaler å bruke det.

Lenke til kommentar

Start menyen har blitt borte og nettverkinstillinger har blitt endret osv. Men hvordan nedgraderer jeg uten å formatere. Har hørt at det er mulig men hvis jeg skal jeg legge inn win 7 må jeg da kjøpe lisens eller følger det med i Pro versjonen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...