Cerb89 Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 (endret) Hei, Har skaffet meg en Asus UX31A - som kom med Windows 8, jeg tenkte jeg skulle installere Windows 7 på den, men det var vist ikke så lett.. Har laget bootable USB minnepenn med windows 7 som fungerer på andre pcer, har også testet med to forskjellige minnepenner. Men de blir ikke engang oppdaget av pcen i boot options. Testet både med USB 3.0 og en USB 2.0 minnepinne uten hell og begge usb-kontaktene på pcen. Men de dukker ikke opp. Har prøvd å installere fra ekstern DVD-rom - da ser jeg DVD-romen i boot options, og får startert den der i fra, men den henger bare etter den sier "loading files" så kommer den til "starting WIndows" og da bare fryser den - Windows logoen bare står stille og det skjer ingenting. Har prøvd de fleste innstillinger i BIOS som jeg kan komme på, uten at det har vært noe hell. Prøvd å google - uten at jeg har kommet videre Noen som har idée om hvordan jeg kommer videre? Endret 12. januar 2013 av Cerb89 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Det har kanskje emd at maskinen kan være låst til win8 via uefi? Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 13. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2013 (endret) Har nå testet med en usb penn med Windows 8 på - den dukker heller ikke opp. :/ Noen andre som har noen forslag? Endret 13. januar 2013 av Cerb89 Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Når det gjelder at maskinen din fryser under "Loading files" så kan det hende at dette skyldes inkompatibel maskinvare, som ofte gjør at maskinen fryser. Har du prøvd å sjekke om maskinvaren er kompatibel? Det er ikke sikkert at alt håp er ute. Har du en gammel Vista-DVD/XP-CD så kan du først installere Windows XP/Vista på maskinen for å så installere Windows 7 rett ifra Vista uten at du trenger å boote fra hverken USB eller DVD-ROM. Dette har alltid jeg prøvd å gjøre. Hjertelig Trololo -Fandens Oldemor Har nå testet med en usb penn med Windows 8 på - den dukker heller ikke opp. :/ Da skyldes det ihvertfall ikke at maskinen er "låst" til Windows 8. Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 15. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2013 (endret) Fikk endelig klart å boote fra USB etter jeg har prøvd alle verdens kombinasjoner i BIOS - dog litt usikker på akuratt hva som gjorde det :< Men når jeg booter windows 7 installasjonen så oppstår det selvsagt et annet problem, får denne meldingen Noen som vet hva slags driver det er snakk om eller hvordan man kommer forbi denne? Endret 15. januar 2013 av Cerb89 Lenke til kommentar
JonasPB Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Ser jo ut som den spør etter driveren til CD/DVD-spilleren din? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Neppe. Er nok heller driverne til kontrolleren den maser etter. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Prøvd å google - uten at jeg har kommet videre Ah, du skulle nok ha prøvd Bing ... Kanskje denne 'guiden' hjelper? http://forum.notebookreview.com/asus/680250-asus-ux31a-fresh-install-guide-print.html Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 17. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2013 (endret) Har sett den guiden uten at det hjelper, selv om jeg gir den driver til USB 3.0 eller chipset eller hva det nå skulle være så får jeg bare feilmelding om. "no new devices could be found make sure the driver files are correct" Testet både med Windows 7x64 versjon og Windows 8x64 versjonen - alle drivere gir samme feilmelding. Har også prøvd 2 forskjellige Windows 7 image - stopper samme sted. Kan ikke skjønne at det skal være så vansklig å få lagt inn Windows 7 på denne maskinen. Aldri ahtt noe problemer med det tidligere enn, denne maskinen. Endret 17. januar 2013 av Cerb89 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 18. januar 2013 Del Skrevet 18. januar 2013 Har du prøvd å bruke f.eks. PartedMagic til å slette alle partisjoner på disken før du prøver å installere? (Slik at disken fremstår som helt tom når installasjonen starter.) alternativt: Kan du bruke Asus' 'recovery media' for å reinstallere Windows 8 på den, for deretter å starte en installasjon av Windows 7 mens du fortsatt er i Windows 8? (Du kan likevel velge en 'clean install' på denne måten, men du må selv slette mappen med alle Windows 8-filene etterpå.) Hvis installasjonsprogrammet sier at det ikke støtter den versjonen av Windows du kjører på, prøv å sette setup.exe-filen til å kjøre i "Windows Vista compatibility mode". Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Får forsatt samme feilmelding om alle partisjonene på disken er slettet. Jeg får installert Windows 7 mens jeg er i Windows 8, men da får jeg ikke formatert andre diskene og da ender jeg opp med 15GB ledig plass etterpå. Jeg kan vel kanskje lage kun én partisjon og installere WIndows 8 for så å installere windows 7 - da har jeg nok mye bedre plass. Finnes kanskje da noen måter å få fjernet Windows 8 på da fra Windows 7? Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2013 Virker greit nå egentlig, etter jeg installerte Windows 7 via Windows 8. For så å slette windows.old katalogen - den booter fint opp i Windows 7 uten å gi noen feilmeldinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå